• جمعه / ۳ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۱:۱۶
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 96060100655
  • خبرنگار : 71468

تمرین بانوان وزنه بردار شیراز در زمین خاکی

طریقت: امیدوارم لباس بانوان وزنه بردار تصویب شود/ می توانیم در قهرمانی آسیای ۲۰۱۸ شرکت کنیم

طریقت: امیدوارم لباس بانوان وزنه بردار تصویب شود/ می توانیم در  قهرمانی آسیای ۲۰۱۸ شرکت کنیم

مسئول امور بانوان فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد، لباسی برای بانوان طراحی شده که امیدوار به تصویب آن در داخل کشور است.

ریحانه طریقت در گفت و گو با ایسنا درباره تایید لباس بانوان وزنه بردار بیان کرد: بانوان بقیه رشته ها برای فعالیت باید لباس خود را به تایید فدراسیون جهانی برسانند . اما در وزنه برداری این مشکل وجود ندارد  و در سال ۲۰۱۱ لباس برای ورزشکاران محجبه تایید شده است.  لباس مورد تایید به این صورت است که ورزشکاران باید لباس یکپارچه چسبان بپوشند و برای روی آن هم از دوبنده استفاده شود . البته هیچ تعرفی نشده که این دوبنده به چه شکل باشد از این رو ما یک دوبنده گشاد طراحی کرده ایم  و قرار است جلسه ای برای تصویب آن داشته باشیم که امیدوارم این لباس در داخل تصویب شود.

طریقت در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی مسابقه رسمی برای بانوان وزنه بردار برگزار می شود، تصریح کرد: نمی توانم تاریخ دقیق بگویم اما برای شناسایی و معرفی وزنه برداران خانم در نظر داریم یک رکورد گیری آزاد برگزار کنیم. احتمال دارد این رکورد گیری با هفته پایانی لیگ برتر برگزار شود که البته این رکورد گیری هم جنبه آموزشی دارد. با این حال به وزارت ورزش هم اعلام کرده ایم می توانیم در مسابقات قهرمانی آسیایی ۲۰۱۸ شرکت کنیم  اما باید مجوز برگزاری اردو به ما داده شود.  هم چنین قرار است جشنواره نونهالان را  آخر شهریور برگزار کنیم.

او در مورد وضعیت بانوانی که در حال آموزش هستند، گفت: دخترهای زیادی داریم که در حال آموزش هستیم برخی از آنها فوق العاده خوب هستند. با توجه به بررسی هایی که از لحاظ رکوردی داریم  برای شروع جای خوبی هستیم. در تمام اوزان از ۴۸ کیلوگرم گرفته تا فوق سنگین وزنه بردار داریم که همه در حال آموزش هستند. شاید خیلی عجیب باشد  اما فیلمی به دستم رسیده که خانم هایی در شیراز در زمین خاکی تمرین می کنند. ما خیلی حمایت شدیم به ویژه از  سوی جامعه وزنه برداری. در حال حاضروزنه برداری بانوان در دستور کار رییس فدراسیون و برنامه های فدراسیون هست اما  بازهم حمایت بیشتری را  از سوی همه نهادها نیاز است.

مسئول امور بانوان فدراسیون وزنه برداری در مورد آخرین اقدامات انجام گرفته در بخش آزموزش مربیان و داوران نیز تاکید کرد: پروتکل فعال کردن یک رشته ورزشی این است که ابتدا کارهای آموزشی انجام گیرد ما هم در برگزاری و داوری لیگ برتر مردان  از بانوان استفاده کردیم. تعداد بانوان داور هم رو به افزایش است وقتی به تعدادی برسند که بتوانیم مسابقه برگزار کنیم، مجوز برگزاری مسابقه راخواهیم گرفت.

او ادامه داد: در استانها هم  مشغول معرفی نواب رییس بانوان هستیم. قبلا مجبور بودیم کلا سهای آموزشی را در فدراسیون برگزار می کنیم اما از این به بعد با معرفی نایب رییس بانوان کلا سهای آموزشی را هم در استانها برگزار می کنیم. از آنجا که بانوان تجربه ای ندارند ابتدا باید کلا س مقدماتی  را پشت سر بگذارند که پیش نیاز کلاس مربیگری درجه سه و داوری است. هیات وزنه برداری استانهایی مانند البرز و مشهد هم  ساعت هایی را به بانوان اختصاص داده که تمرین داشته باشند.

طریقت هم چنین گفت: رییس فدراسیون  این نظر را دارد که سطح وزنه برداری بانوان بالا برود. از این رو در برنامه داریم که وقتی تعداد مربیان درجه سه به حد خاصی رسید کلاسی را با حضور مدرس خارجی برگزار کنیم. کمیته ملی المپیک هم  به ما قول داده یک مدرس خارجی بیاورد که احتمالا به هر دو بخش یعنی  بانوان و مردان آموزش خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha