• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96060100703
  • خبرنگار : 90047

کربی: تیم ملی گلبال زنان به دلیل بی‌تجربگی سهمیه جهانی را از دست داد

کربی: تیم ملی گلبال زنان به دلیل بی‌تجربگی سهمیه جهانی را از دست داد

سرمربی تیم ملی گلبال بانوان بعد از دست دادن سهمیه جهانی ۲۰۱۸ سوئد در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تایلند، گفت: زنان گلبالیست ما به دلیل بی‌تجربگی و عدم حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی سهمیه جهانی سوئد را از دست دادند.

مژگان کربی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد زنان گلبالیست در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تایلند، اظهار کرد: مسابقات آسیا و اقیانوسیه تایلند اولین تورنمنت رسمی زنان بود که بعد از وقفه چهار ساله در آن حضور پیدا می‌کردند. ما انتظار زیادی از تیم ملی گلبال زنان نداشتیم که با وجود نداشتن تجربه کافی و عدم حضور در تورنمنت‌های مختلف قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کند.

وی گفت: تیم ملی گلبان زنان در حالی بعد از وقفه ۴ساله عازم تایلند می‌شد که تجربه هیچ مسابقه بین‌المللی را نداشت و ما برای آماده‌سازی این تیم برای شرکت در رقابتهای قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تنها شش مرحله اردوی آماده‌سازی پیش‌بینی کرده بودیم. بنابراین نباید انتظاری بیش از این از تیم ملی گلبال زنان داشته باشیم. بدون شک اگر این تیم از تجربه خوبی برخوردار بود، می‌توانست در جایگاه بهتری قرار بگیرد.

سرمربی تیم ملی گلبال بانوان اضافه کرد: ما استعدادهای بسیار خوبی در ایران داریم که نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت دارند. اگر تیم ملی گلبال زنان مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند، یقین داشته باشید که این تیم می‌تواند در برابر تیم‌های قدرتمندی همچون ژاپن، چین و کره به نتایج قابل قبولی دست پیدا کند. در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه نیز تیم ملی گلبال زنان با اختلاف بسیار کمی سه دیدار خود را در برابر چین و ژاپن و کره جنوبی واگذار کرد. حتی با وجود اینکه زنان گلبالیست ما تجربه هیچ تورنمنت بین‌المللی را نداشتند، اما در برابر استرالیا بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و توانستند به نتیجه مساوی دست پیدا کنند.

کربی خاطرنشان کرد: من مطمئنم اگر روی این تیم سرمایه‌گذاری خوبی صورت بگیرد و تجربه تورنمنت‌های بین‌المللی را داشته باشد، یکی از تیم‌های مطرح در سطح آسیا و حتی جهان خواهد بود. ما یکی از دلایلی که نتوانستیم در این مسابقات در برابر تیم‌های مطرح دنیا به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم، به خاطر بی‌تجربگی تیم و نداشتن اردوهای تدارکاتی برون مرزی بود.

وی در پایان اظهار کرد: من از تمام مسئولین و به ویژه کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان این درخواست را دارم که بعد از بازگشت تیم از تایلند با حمایت خود مانع رها شدن تیم ملی گلبال زنان شوند. ما اگر بخواهیم در آینده و در بازی‌های جاکارتای اندونزی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم، باید برنامه‌ریزی وسیع و دقیقی برای تیم ملی گلبال زنان تا بازیهای جاکارتا اندونزی داشته باشیم و تیم رها نشود، در آن صورت می‌توانیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha