• شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96060401599
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رسیدن قطار به کرمانشاه از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در این استان

رسیدن قطار به کرمانشاه از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در این استان

ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: دولت یازدهم دستاوردهای فراوانی در حوزه اقتصادی و عمرانی برای کرمانشاه داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رضا رحیمی به مناسبت هفته دولت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم برای استان کرمانشاه، رسیدن قطار به کرمانشاه را از مهمترین خدمات این دولت برای مردم کرمانشاه دانست.

وی با اشاره به اینکه این راه آهن برای تکمیل شبکه در نهایت به خسروی، خانقین و ... متصل خواهد شد، افزود: ادامه مسیر تا خسروی نیز با جدیت در دست پیگیری است و در برخی از نقاط حتی تا 40 درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد.

رحیمی ابراز امیدواری کرد بخش کرمانشاه به خسروی راه آهن نیز در همین دولت پیش رو به نتیجه برسد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از نقش بی بدیل راه آهن در توسعه خصوصا توسعه تجاری یاد کرد و ادامه داد: اگر در گذشته برخی از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در کرمانشاه شکل نگرفت، ناشی از نبود سیستم حمل و نقل ریلی بود.

وی موافقت با ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را از دیگر خدمات مهم دولت روحانی برای کرمانشاه دانست.

وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در سفر هیات دولت و با کار سنگینی که از سوی مجموعه مدیریت استان انجام شد در نهایت به تصویب دولت رسید و آقای روحانی با آن موافقت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه اکنون لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از سوی دولت به مجلس داده شده، ابراز امیدواری کرد هرچه سریع ‌تر شاهد تصویب آن در مجلس هم باشیم.

به گفته این مسئول، منطقه آزاد تجاری از معافت‌های مالیاتی، گمرکی، قوانین سهل و ... برای توسعه تولید و صادرات بهره‌مند است.

رحیمی سامانه گرمسیری را نیز دستاورد دیگر دولت برای این منطقه دانست که تحولی در بخش کشاورزی و ایجاد شغل در این عرصه ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با عنایت مقام معظم رهبری برای اجرای این طرح عظیم اقتصادی، هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه به پروژه گرمسیری اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: افتتاح کارخانه خودروسازی کرمانشاه که یکی از بهترین و فنی ترین سایت‌های خوروسازی کشور است نیز اخیرا افتتاح شد که  به صورت مستقیم حدود 200 نفر اشتغالزایی دارد، اما می‌تواند در صنعت قطعه سازی اشتغالزایی غیرمستقیم فراوانی ایجاد کند.

رحیمی از حمایت‌های دولت برای کمک به صنعت و تولید استان هم یاد کرد و گفت: مقرر شده با مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، سهم 4.18 درصدی از تسهیلات برای کمک به واحدهای تولیدی به کرمانشاه اختصاص یابد.

وی افزود: علاوه بر همه این موارد پروژه های مهم دیگری از جمله بیواتانول، قوطی سازی، ذوب آهن و ... نیز در کرمانشاه در دست اقدام است که به زودی به نتیجه خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه دولت علی رغم محدودیت‌های مالی که دارد در بعد عمرانی هم خدمات زیادی به این استان ارائه کرده، یادآور شد: در این دولت فقط 113 کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده و 500 کیلومتر بهسازی راه های روستایی  داشتیم.

رحیمی از گازرسانی به مناطق شهری سرپل ذهاب، قصرشیرین، شاهو، هلشی، باینگان و ... هم یاد کرد و افزود: در این دولت 543 روستای استان صاحب گاز شدند که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: این دولت توجه ویژه‌ای هم به زیرساخت‌های استان داشت که تخصیص 20 میلیارد تومان برای بهبود زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از جمله نتایج توجه دولت بود.

به گفته این مسئول، در بخش تجارت نیز شاهد راه‌اندازی بازارچه سومار و تصویب بازارچه تیله کوه بودیم.

رحیمی افزود: با وجود همه این اقدامات استان کرمانشاه هنوز با معضل بیکاری مواجه است که مربوط به چند سال اخیر نیست و بیش از دو دهه است که ما با نرخ بالای بیکاری مواجهیم و به میانگین کشور نرسیده ایم.

وی معتقد است بخش زیادی از این معضل ناشی از سال‌های جنگ است که باعث خروج سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از کرمانشاه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha