• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96060502752
  • خبرنگار : 30057

کسب 6 عنوان، راه‌آورد کاروان اعزامی ایران در مسابقات جهانی رباتیک فیرا

کسب 6 عنوان، راه‌آورد کاروان اعزامی ایران در مسابقات جهانی رباتیک فیرا

در آخرین روز از رقابت‌های بیست‌ودومین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا در کشور تایوان، نمایندگان کشورمان خوش درخشیدند و موفق به کسب عناوین مختلف جهان شدند.

به گزارش ایسنا، سروش صادق‌نژاد، عضو هیات رئیسه فدارسیون جهانی رباتیک فیرا در این خصوص افزود: در بخش رقابت‌های دانش‌آموزی و در لیگ ربات‌های انسان‌نمای دانش‌آموزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد در رقابت با سایر رقبای خود از سایر کشورها به مقام قهرمانی این رقابت‌ها برسد. در این لیگ تیمی از کشور تایوان به مقام دوم دست یافت. در بخش لیگ مدیریت بحران دانش‌آموزی (DRC-Explorer) تیم رباتیک دانش‌آموزی آرمان از موسسه فرهنگی آموزشی آرمان از شهر مشهد موفق به کسب مقام قهرمانی و تیم رباتیک دانش از دبیرستان دوره اول دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم شد.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) افزود: در بخش دانشجویی نیز در لیگ ربات‌های پرنده، تیم cyrus از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج موفق شد در رقابت با حریفان خود به مقام دوم این مسابقات در این لیگ دست یابد. 

وی افزود: در روز گذشته نیز تیم رباتیک دانش از دبیرستان دوره اول دانش قلهک موفق شده بود در لیگ عملیات غیرممکن مقام قهرمانی و تیم رباتیک آرمان از موسسه فرهنگی آموزشی آرمان مقام سوم همین لیگ را کسب کنند.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) افزود: بیست و دومین دوره رقابت‌های جهانی رباتیک فیرا، از تاریخ 1 تا 5 شهریور ماه سال 96 و با حضور 106 تیم دانش‌آموزی و 65 تیم دانشجویی از کشورهای مختلف دنیا در شهر گائوشونگ کشور تایوان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بیست و سومین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2018 نیز سال جاری در کشور دانمارک برگزار می‌شود.


صادق‌نژاد تصریح کرد: در لیگ City Racer نیر تیم صدرا ربات از ⁣آموزشگاه فنی و حرفه‌ای چیستا رباتیک صدرا از اصفهان توانست جایزه بهترین عملکرد را در این مسابقات کسب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha