• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 96060603078
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دنیا حسینی: فدراسیون باید برای بانوان شناگر ایجاد انگیزه کند

دنیا حسینی: فدراسیون باید برای بانوان شناگر ایجاد انگیزه کند

رکورددار شنای بانوان ایران معتقد است با توجه به عدم اعزام تیم‌های بانوان به مسابقات برون مرزی شنا، فدراسیون باید به دنبال راهکارهایی مناسب برای ایجاد انگیزه در بین شناگران بانو از جمله میزبانی مسابقات بین المللی باشد.

دنیا حسینی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، گفت: در گذشته مسابقات بین المللی بانوان کشورهای مسلمان برگزار می‌شد و این فرصتی برای رشته‌هایی بود که مشکلاتی در جهت اعزام‌های برون مرزی داشتند، تا خود را نسبت به رقبای خارجی محک بزنند، شنا نیز از جمله این رشته‌ها بود.

وی افزود: با لغو این مسابقات دیگر میدانی برای رقابت ما در سطح بین الملل نیست. بالاترین سطح مسابقات شنا در بین بانوان ایران مسابقات لیگ برتر است. فکر می‌کنم فدراسیون با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بتوانند دوباره چنین فضاهایی ایجاد کنند تا بتوانیم میزبانی مسابقات را داشته باشیم که از این طریق شناگران ما بتوانند با رعایت موازین اسلامی و ارزشهای دینی در مسابقات شرکت کنند و انگیزه بازیکنان نیز بالا برود.

وی با اشاره به پایان دومین اردوی تیم ملی شنای بانوان در شیراز اظهارکرد: بعد از اردوی کیش، دومین اردوی تیم ملی شنای بانوان در شیراز برگزار و روز گذشته خاتمه یافت. این اردو نسبت به اردوی قبل بسیار سنگین‌تر وفشرده تر بود.

ملی پوش شنای بانوان در خصوص شرایط تمرین و اردو گفت: خوشبختانه این اردو از نظر شرایط تمرین و مکان استراحت و تغذیه نسبت به دوره قبل بهتر شده بود. البته آب استخر ابتدا گرم بود اما به مرور شرایط خوب شد وتوانستیم تمرینات خوبی را پشت سر بگذاریم. می دانید که دمای آب تأثیر مستقیمی با عملکرد شناگران دارد و با رفع این مساله فکر می‌کنم عملکرد بچه‌ها خوب شد.

رکورددار شنای بانوان ایران در خصوص فاصله شناگران ایرانی یا همتایان خارجی گفت: اصلاً نمی‌توان مقایسه کرد. از نظر نوع و فشار تمرینات اختلاف بسیار فاحشی داریم. با توجه به اهدافی که آنها دارند متدهای تمرینی آنها با ما که به مسابقه‌ای اعزام نمی‌شویم متفاوت است. بازیکنان ما تا کنون به جز لیگ برتر در هیچ مسابقه سطح بالایی شرکت نداشتند.

وی ادامه داد: در بیشتر مواقع مجبورم سانس آزاد بگیرم و درکنار سایر افرادی که در استخر هستند به تمرین بپردازم و خط اختصاصی ندارم. در طول تمرین بارها مجبور می‌شوم مسیر و یا نوع تمرینم را عوض کنم و یا متوقف کنم واین یعنی یک تمرین ناموفق.

ملی پوش شنا بانوان ایران با یادآوری وضعیت نامناسب و بد هیئت در گذشته تصریح کرد: هیئت قبلی بسیار ناموفق عمل کرد. استعدادیابی کرد اما برنامه و هدفی برای آنها نداشت. به عنوان مثال تمرینات رده ۱۷ تا ۱۵ سال را کنسل کردند و مربیانی که اعتبار و عملکرد خوبی نداشتند به عنوان مربیان رده زیر ۱۳ سال انتخاب کردند و این در نوع تمرینات و آموزشهایی که شناگران پایه می‌دیدند تأثیر منفی گذاشت.

رکورددار ملی شنای بانوان خاطر نشان کرد: هیئت جدید نزدیک به یکسال است که فعالیت خود را شروع کردند و زمان می‌برد تا افت شدیدی که در گذشته داشتیم را جبران کنند و در کنار آن شرایط را هم برای رشد و توسعه شنا مهیا کنند. اما در همین مدت کوتاه موفقیت‌های بسیار خوبی داشتند و سعی کردند با برنامه ریزی سریع‌تر به اهدافی که ترسیم کردند دست یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha