• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96060703945
  • خبرنگار : 71402

اعتراض پاکستانی‌ها به موضع‌گیری اخیر ترامپ علیه اسلام‌آباد

اعتراض پاکستانی‌ها به موضع‌گیری اخیر ترامپ علیه اسلام‌آباد

معترضانی از قبایل پاکستانی در مرزهای "تورخم" و "چمن" با افغانستان علیه اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا که اسلام‌آباد را به پناهگاه دادن به "عوامل هرج و مرج طلب" متهم کرده بود، به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری نیشن، ده‌ها تن از ساکنان "خیبر ایجنسی" با در دست داشتن پرچم‌های پاکستان و بنرهایی با شعارهای ضد آمریکایی به سمت مرز تورخم در افغانستان حرکت کردند. روسای قبابل، فعالان سیاسی و جامعه مدنی و دانشجویان در این تجمع حضور داشتند.

رهبران محلی با محکوم کردن اظهارات "غیر مسوولانه" دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به تلاش‌های پاکستان در جنگ علیه تروریسم اشاره کردند. آنها با درخواست از افغان‌ها برای اینکه رهبرانشان را تحت فشار قرار دهند تا از خاکشان علیه پاکستان استفاده نشود، گفتند: ترامپ پاکستان را مسوول شکست آمریکا در افغانستان می‌داند.

رهبران معترض همچنین از اینکه آمریکا نقش هند در افغانستان را پر رنگ‌تر کرده انتقاد کردند و از دولت خواستند تا روابطش را با واشنگتن محدود کند. آنها با یادآوری "جانفشانی‌های پاکستان در جنگ با تروریسم"، از اینکه این خدمات از سوی آمریکا نادیده گرفته شده ابراز تاسف کردند. آنها همچنین گفتند، پاکستان برای دو دهه در خط مقدم جنگ با تروریسم بوده و به لحاظ اقتصادی و اجتماعی متحمل ضرر شده است و از پاکستان خواستند تا سیاستش در جنگ با تروریسم تجدیدنظر کند.

معترضان پلاکاردهایی با نوشته "ترامپ دیوانه است" در دست داشتند و آدمک ترامپ را به آتش کشیدند. گروه بزرگی از سیک‌های پاکستانی هم در اعتراضات حضور داشتند. تصمیم برای برگزاری این راهپیمایی اعتراضی یکشنبه در شورای رهبران قبیله‌ای اتخاذ شد.

اعتراضات مشابهی هم در چمن واقع در ایالت بلوچستان پاکستان (که در طرف افغانستان به آن سپین بولدک گفته می‌شود) برگزار شد و احزاب سیاسی، اعضای قبایل و اعضای جامعه مدنی در نزدیکی مرز افغانستان – پاکستان تجمع کردند تا خشم خود را از اظهارات ترامپ ابراز کنند. معترضان شعارهای ضد آمریکایی سر دادند.

رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا پاکستان را به پناه دادن به "عوامل هرج و مرج طلب" و تامین پناهگاه امن برای گروه‌های تروریستی که علیه دولت تحت حمایت آمریکا در کابل دست به عملیات می‌زنند، متهم کرده است. مقام‌های پاکستانی هم در پاسخ تاکید کردند که آمریکا نباید پاکستان را "قربانی" کند و ارتش آمریکا را به ناکامی در حذف پناهگاه‌های شبه‌نظامیان در داخل افغانستان متهم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha