• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96060704244
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

سرعت‌گیرها در رشت، موجب تشدید ترافیک است

سرعت‌گیرها در رشت، موجب تشدید ترافیک است

ایسنا/گیلان مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: برنامه‌ریزی مناسب و متناسب با این حجم تردد به منظور کاهش مشکلات ترافیکی یکی از وظایف مسئولان و برنامه‌ریزان شهری برای داشتن یک شهر پویا و آرام برای شهروندان است.

غلامرضا رحیمی در گفت وگو با ایسنا، به بیان مشکلات ناشی از تعدد سرعت‌گیرها در شهر رشت پرداخت و گفت: شهر رشت با دارا بودن جمعیت حدود 700 هزار نفر یکی از شهرهای پرتراکم در کشور محسوب می‌شود که با توجه به مرکز استان بودن و وجود ادرات کل، سازمان‌ها، مراکز خدماتی و بهداشتی و... در این شهر، این جمعیت با حضور مردم خدمات‌گیرنده از سایر شهرستان‌های سطح استان دو چندان می‌شود. از این رو روزانه با تردد زیادی از وسایل نقلیه در سطح شهر مواجه می‌شویم که این موضوع باعث ترافیک شده و ضمن اینکه باعث صرف زمان قابل توجهی می‌شود مشکلات زیادی را برای مردم و ساکنین شهر ایجاد می‌کند.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسب و متناسب با این حجم تردد به منظور کاهش مشکلات ترافیکی یکی از وظایف مسئولان و برنامه‌ریزان شهری برای داشتن یک شهر پویا و آرام برای شهروندان است، ادامه داد: تعدد سرعت‌گیرها در سطح خیابان‌ها و کوچه‌های سطح شهر رشت یکی از مواردی که این روزها باعث تشدید و دوچندان شدن مشکلات ترافیکی گردیده است.

وی تصریح کرد: فارغ از مزایایی مانند آسان‌ترین راه‌ها برای کنترل سرعت وسایل نقلیه، نصب آسان و تقریبا ارزان، فراهم آوردن محلی مناسب و راحت برای عبور عابرین پیاده و... که سرعت‌گیرها می‌توانند داشته باشد، متاسفانه در نصب بسیاری از آنها استانداردهای موجود در مورد مکان و نحوه مناسب نصب رعایت نشده که همین تعدد سرعت‌گیرها، تردد در سطح شهر را با مشکلات و ناهماهنگی‌هایی مواجه کرده است.

رحیمی عنوان کرد: اکثر خیابان‌ها و بلوارهای سطح شهر در بیشترین زمان شبانه‌روز، دارای تراکم و ترافیک قابل توجه عبوری وسایل نقلیه بوده و سرعت متوسط به زیر 40 کیلومتر در ساعت رسیده است که در این بین وجود نامتقارن و متعدد سرعت‌گیرها باعث ایجاد خسارات به وسایل نقلیه و مشکلات بعضا جسمی و روحی برای سرنشینان می‌شود.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه وجود سرعت‌گیرهای متناوب در یک مسیر به فاصله های بسیار نزدیک با نظام  فنی و اجرایی همخوانی نداشته و کارایی خود را از دست داده است گفت: طبق استانداردهای موجود ارتفاع بلند‌ترین نقطه یک سرعت‌گیر باید 3 تا 4 اینچ و حداکثر طول آن 12 تا 14 فوت باشد.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات و بررسی‌های کارشناسی می‌تواند راه جدیدی را برای حل معظل سرعت‌گیر باز کند، یادآور شد: می‌طلبد متولیان شهری نسبت به رفع این موضوع فکر کارشناسی کرده و نسبت به حذف سرعت‌گیرهای غیرضروری در سطح شهر اقدام کنند. ضمن اینکه نکات قانونی و استاندارد لازم در مکان‌های که نصب سرعت‌گیر ضروری است رعایت شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha