• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96060805008
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس در روز هشتم شهریورماه

معرفی نمایندگان منظم، بررسی گزارش حادثه پلاسکو، توضیحات فراکسیونی عارف و ...

معرفی نمایندگان منظم، بررسی گزارش حادثه پلاسکو، توضیحات فراکسیونی عارف و ...

قرائت اسامی منظم‌ترین و فعال‌ترین نمایندگان، بررسی گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه پلاسکو، تعیین ترکیب هیئت‌رئیسه فراکسیون امید، نشست فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه با رئیس مجلس، توضیحات عارف در مورد ژن خوب و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) هشتم شهریور ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

 به گزارش ایسنا، آخرین جلسه علنی مجلس در فصل تابستان سال جاری به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد. بررسی طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی و رسیدگی به گزارش حادثه آتش سوزی و فروریزش ساختمان پلاسکو از جمله دستور کارهای امروز مجلس بود.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس گفت که مشکل حقوق نیروهای مسلح حل شد. احمد امیرآبادی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: پیرو تذکرات نمایندگان، رئیس مجلس با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته جلسه‌ای برگزار کرد که به موجب آن مشکل حقوق نیروهای مسح حل شده است.

بررسی حادثه پلاسکو در مجلس

مقصران و عوامل حریق ساختمان پلاسکو مشخص شدند. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون در خصوص آتش سوزی و فروریزش ساختمان پلاسکو را در جلسه علنی مجلس قرائت کرد. در گزارش کمیسیون عمران مجلس در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو به شرح وقوع و علل حادثه، مسئولیت ها و وظایف قانونی و آسیب شناسی قوانین موجود پرداخته شده و در پایان پیشنهاداتی برای تصویب احکام قانونی در راستای جلوگیری از تکرار این حوادث مطرح شده است.

در این جلسه رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح روند بررسی حادثه پلاسکو، گفت: حادثه پلاسکو یک ساختمان بود و یک حادثه، اما تا چه اندازه از این ساختمان‌های مشابه در تهران داریم، باید فکر اساسی شود. اسماعیل نجار تاکید کرد:اطفای حریق به عهده آتش‌نشانی و با مسئولیت شهرداری است.

ولی داداشی، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت که قهرمانان ملی و آتش نشانان پلاسکو جزو شهدا محسوب نشدند در حالیکه خانواده های آنان باید از مزایای خانواده شهده بهره مند می شدند. هادی قوامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو قربانی بی‌مسئولیتی مسئولان و ناکارآمدی مدیریت شدند و جان خود را از دست دادند. مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر لزوم مجازات مقصرین در حادثه پلاسکو گفت که با ریزش ساختمان پلاسکو اکنون وضعیت صاحبان مغازه‌های این ساختمان مشخص نیست که لازم است هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود. محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف خسارات ساختمان پلاسکو گفت که باید اقدامات قضایی لازم درباره مسئولیت دستگاه‌های مختلف در این حادثه انجام شود. حسن کامران، نماینده اصولگرای مجلس گفت که بعد از حادثه پلاسکو همه جلوی تلویزیون اشک تمساح ریختند و در نهایت مشخص نشد که چه کسی مقصر است.

پس از اظهارات نمایندگان و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد ساختمان پلاسکو، علی مطهری که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، ضمن تشکر از تهیه گزارش مربوط به ساختمان پلاسکو توسط کمیسیون عمران گفت: نمایندگان پیشنهادات خود درباره گزارش آتش‌سوزی پلاسکو را به کمیسیون عمران ارایه دهند.

***

نماینده تفت و میبد در مجلس از اختصاص ۳ میلیارد دلار برای ایمن‌سازی مدارس کشور خبر داد. کمال دهقانی فیروزآبادی با اعلام این خبر گفت: در قانون برنامه ششم برای افزایش ایمنی و مقاوم سازی مدارس و فضاهای پرورشی و ورزشی آموزش و پرورش، معادل ریالی سه میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافته است.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

قاضی‌پور: کارگران پلاسکو در وان ترکیه دستفروشی می‌کنند

حسن نژاد عدم معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی روحانی را تخلف خواند

پورمختار: تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان، عملکرد آن را بهتر می کند

توضیحات مطهری در پاسخ به قاضی‌پور درباره سوال از رئیس‌جمهور

کواکبیان: چرا تفحص از املاک نجومی شهرداری تهران در دستور کار مجلس قرار نگرفته است

محجوب: بعد از گذشت ۸ ماه از حادثه پلاسکو هنوز کارگران بلاتکلیفند

دلخوش: هیئت رئیسه حرمت نمایندگان را نشکند

نماینده اراک: موضوع الحاق دو شهرستان محلات و دلیجان به استان قم ادامه پیدا نکند

مطهری در پاسخ به تذکر نماینده اصفهان: مجلس در یاد کردن از شهیدان رجایی و باهنر غفلت کرد

بیگدلی: پیش از آغاز فصل سرما مشکل گاز روستاهای خدابنده مرتفع شود

مقدسی: با پیگیری انتزاع شهرستان‌های محلات و دلیجان تنش سیاسی ایجاد نکنیم

نماینده لردگان: حقوق و مزایای کارکنان شورای حل اختلاف بر اساس قانون پرداخت شود

نماینده محلات: باید اجازه داد موضوع تقسیمات کشوری سیر قانونی خود را طی کند

هشدار قسیم عثمانی به انتقال آب بوکان به شهر دیگر

رضیان با اشاره به قهرمانی حسن یزدانی: ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری جویبار مازندران هر چه زودتر ساخته شود

***

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تعیین ترکیب هیئت‌رئیسه فراکسیون امید در جلسه صبح امروز خبر داد. بهرام پارسایی اظهار داشت: آقایان تابش و حسین‌زاده به عنوان نواب رئیس و خانم سعیدی و آقای حضرتی به عنوان ناظرین هیئت رئیسه انتخاب شدند. وی افزود: همچنین بنده به عنوان سخنگو انتخاب شدم و آقایان کواکبیان، رحیمی و نجفی خوشرودی به عنوان دبیران هیئت رئیسه برای یک سال انتخاب شدند.

همچنین امروز نشست فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه با رئیس مجلس انجام شد. محمد خدابخشی با اعلام این خبر گفت: آقای لاریجانی در این نشست تایید کرد که بین برنامه‌های توسعه و برنامه‌های بخشی و منطقه‌ای و بودجه رابطه محکمی وجود نداشته و بر لزوم تلاش برای رفع این نقایص تاکید کرد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که پرونده کریمی‌قدوسی به دادگاه ارجاع شد. محمدجواد جمالی افزود: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان امروز به بررسی پرونده های مربوط به کریمی قدوسی و محمود صادقی نمایندگان مشهد و تهران پرداخت. وی درباره نتایج رسیدگی به پرونده‌های کریمی قدوسی گفت: پنج مورد پرونده و شکایت از آقای کریمی قدوسی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد که این هیئت در سه مورد اظهارنظر و اقدامات این نماینده را خارج از وظایف نمایندگی تشخیص نداد که یکی از این پرونده ها ناظر به شکایت ستاد انتخاباتی آقای روحانی است.

منظم‌ترین و فعال‌ترین نمایندگان در سه ماهه اخیر از سوی هیئت‌رئیسه اعلام شدند. علی مطهری، نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی درباره قرائت اسامی منظم‌ترین و فعال‌ترین نمایندگان در سه ماهه اخیر گفت که بنده سه دوره نماینده مجلس بودم گواهی می‌دهم که مجلس دهم منظم‌تر از دو مجلس قبل بوده است. همچنین محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از سوء برداشت برخی از رسانه‌ها نسبت به اعلام اسامی منظم‌ترین و فعال‌ترین نمایندگان در سه ماه اخیر گفت که اعلام اسامی نمایندگان منظم و فعال برای حفظ نظم و انضباط و بالابردن میزان مشارکت در جلسات مجلس انجام شده است.

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه این روزها افاضاتی در فضای مجازی در خصوص بحث ژن خوب شده است گفت: از مصاحبه پسرم به اندازه کافی در فضای توام با بداخلاقی سوءاستفاده شده است. محمدرضا عارف در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره مصاحبه پسرش و به دنبال آن مطرح شدن بحث ژن خوب در رسانه‌ها و فضای مجازی و بیان انتقاداتی به این موضوع پرداخت.

ناطقین امروز مجلس

نماینده بیجار: بشکند دستی که به بیت‌المال و حقوق شهداء دست‌درازی می‌کند

نماینده اهر: اجازه ندهید معلمان، شرمنده خانواده و فرزندانشان باشند

نماینده اهواز: برای حل مشکل آب نیازمند اتخاذ رویکرد نو هستیم

نماینده ساری: نطق نمایندگان مورد توجه مسئولان باشد

نماینده گلپایگان: مشکلات اقتصادی با حاکم‌کردن فرهنگ کار و تلاش در کشور حل می‌شود

***

در ادامه جلسه علنی امروز مجلس لایحه اساسنامه شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران  اعلام وصول شد و با تصویب مجلس، دولت مجاز به ترویج کتابت قرآن به رسم الخط مفاخر ملی شد. همچنین طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی از دستور کار مجلس خارج شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام پایان جلسه علنی امروز مجلس گفت: مجلس برای سه هفته تعطیل است و جلسه بعدی دوم مهرماه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha