• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96060805033
  • خبرنگار : 71129

تلاش ژاپن برای دست‌یابی به رادار موشکی جدید آمریکا

تلاش ژاپن برای دست‌یابی به رادار موشکی جدید آمریکا

منابع مطلع در آمریکا می‌گویند واشنگتن از دادن رادار قدرتمند جدید خود به ژاپن امتناع می‌کند که این امر می‌تواند کارایی سیستم دفاع موشکی آگیس در مقابل تهدیدهای موشکی کره شمالی را تا حد زیادی کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژاپن می‌خواهد نسخه زمین‌پایه سیستم دفاع موشکی آگیس را تا سال 2023 داشته باشد که سطح جدیدی از سیستم دفاعی برای مقابله با موشک‌های کره شمالی محسوب می‌شود اما هنوز بدون این رادار قدرتمند جدید موسوم به Spy-6 ژاپن باید سیستمی را با تکنولوژی راداری موجود که برد کمتری نسبت به نسل جدید سامانه دفاع موشکی آگیس دارد، در اختیار بگیرد.

منابع مطلع اعلام کردند که این مساله بدین معناست که سیستم دفاع موشکی ژاپن به قدر کافی توانایی رهگیری تهدیدهای موشکی از سوی کره شمالی را ندارد. مقام‌های ژاپنی نیز گفته‌اند که به دنبال تقویت این سیستم دفاعی هستند.

تهدید نظامی از سوی کره شمالی روز سه شنبه زمانی شدت گرفت که پیونگ یانگ یک موشک میان برد بالستیک را در حالی شلیک کرد که از حریم هوایی ژاپن گذشت.

از طرفی تعلل واشنگتن در ارائه سیستم راداری جدید و قدرتمند به ژاپن این کشور را در مقابل حمله موشکی یا تهدیدهای کره شمالی آسیب پذیرتر می‌کند.

یکی دیگر از منابع مطلع در این باره گفت: هیچ تضمینی بابت این مساله وجود ندارد که آمریکا سیستم راداری قدرتمند جدید خود را به ژاپن بدهد. نیروی دریایی آمریکا از ارائه این سیستم راداری جدید به ژاپن حمایت می‌کند اما این اقدام به واسطه ملاحظات آژانس دفاع موشکی آمریکا ممکن است منتفی شود.

توکیو قصد دارد تا دو سامانه آگیس با قابلیت استقرار در ساحل به ارزش 700 میلیون دلار برای هر سامانه، و بدون موشک با کمک آمریکا ایجاد کند.

موشک‌های دفاعی سیستم جدید آگیس که برای هدف قرار دادن موشک‌های پیونگ یانگ مورد استفاده قرار می‌گیرند بردی دو هزار کیلومتری دارند. این موشک‌های جدید SM-3 Block IIA نام دارند.

همچنین موشک‌های رهگیر هر سامانه نیز 30 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha