• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 96061005738
  • خبرنگار : 71424

آموزش و پرورش شمار قربانیان حادثه اتوبوس دانش آموزان را 9 نفر اعلام کرد

آموزش و پرورش شمار قربانیان حادثه اتوبوس دانش آموزان را 9 نفر اعلام کرد

قائم مقام رئیس سازمان دانش آموزی آخرین وضعیت امدادرسانی به دانش آموزان حادثه دیده داراب را تشریح کرد و گفت: بر اساس آخرین آمارها حدود 9 تن از مربیان و دانش آموزان خود را که در حال اعزام به اردوی فرزانگان بودند را از دست دادیم که اسامی آنها متعاقبا اعلام می‌شود.

محمود علیگو در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت امدادرسانی به دانش آموزان حادثه دیده داراب را تشریح و اظهار کرد: متاسفانه امروز حادثه تلخ واژگونی اتوبوس برای دانش آموزان فرزانه ما که بسیار هم برایمان عزیز بودند رخ داد. از لحظات اولیه دو تن از معاونان سازمان دانش آموزی در محل حادثه حضور یافتند و جلسه‌ای با حضور دادستان داراب، نماینده نیروی انتظامی راهنمایی رانندگی و مسئولین اورژانس و بیمارستان تشکیل و وضعیت رسیدگی مصدومین تعیین تکلیف شد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارها حدود 9 تن از مربیان و دانش آموزان خود را که در حال اعزام به اردوی فرزانگان بودند را از دست دادیم که اسامی آنها متعاقبا اعلام می‌شود.

قائم مقام سازمان دانش آموزی با بیان اینکه وضعیت مابقی دانش آموزان مصدوم در بیمارستان در حال رسیدگی است گفت: چهار نفر که وضعیت حادتری داشتند و امکان انتقال میسر بوده برای ادامه درمان با هلی کوپتر از داراب به شیراز منتقل شدند.

وی اعلام کرد: وزیر آموزش وپرورش به همراه معاون فرهنگی، رئیس سازمان دانش آموزی و قائم مقام وزیر بهداشت، عازم شهرستان داراب شده اند.

علیگو بااشاره به اردوی تشکیلاتی سازمان دانش آموزی در شیراز با جمعیت 1000 نفری گفت: سهم استان هرمزگان حدود 120 دانش آموز بود.

وی با بیان اینکه اتوبوس حامل دانش آموزان از مجموعه مورد تایید سازمان حمل و نقل جاده ای تهیه شده است، ادامه داد: قبل از هرگونه سفری اتوبوس از لحاظ فنی و راننده از جهت سلامت مورد تایید راهنمایی و رانندگی قرار می گیرد، و وزارت آموزش و پرورش بدون بررسی این شرایط تایید مراکز قانونی، به هیچ عنوان از این اتوبوس ها استفاده نخواهد کرد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی خاطر نشان کرد: از ابتدای تابستان حدود1000سفر اتوبوسی برای اردوهای مختلف آموزش و پرورش استفاده شده و حدود 20 هزار نفر جابه جایی دانش آموز داشته ایم و این سانحه اولین اتفاق تلخ برای اردوهای آموزش و پرورش بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر14هزار دانش آموز در اردوهای تشکیلاتی سازمان دانش آموزی شرکت کرده اند و اردوی شیراز نیز آخرین اردوی امسال محسوب می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha