• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 96061106306
  • خبرنگار : 71530

در کمیسیون لوایح دولت تصویب شد

صدور«شناسنامه» برای کودکان دارای مادرایرانی و پدر افغان/آغاز سرشماری زنان دارای همسر افغان

صدور«شناسنامه» برای کودکان دارای مادرایرانی و پدر افغان/آغاز سرشماری زنان دارای همسر افغان

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب صدور کارت هویت برای کودکان زنان ایرانی دارای همسر افغان در کمیسیون لوایح دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد میدری در آیین نکوداشت شهیندخت مولاوردی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معصومه ابتکار معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری ، مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی و بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد گفت: هفته گذشته مسئله صدور کارت هویت، شناسنامه و همچنین کارت سلامت برای کودکان، زنان ایرانی دارای همسر افغان در کمیسیون لوایح دولت به تصویب رسید و امیدواریم این لایحه به زودی در هیات وزیران نیز مصوب شود.

وی ادامه داد: از هفته گذشته سرشماری زنان ایرانی دارای همسر افغان را از استان قم آغاز کردیم و از هفته جاری این سرشماری در کل کشور انجام خواهد شد.

به گفته معاون رفاه وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، این زنان می‌توانند کد ملی خود را به سامانه ۲۰۰۰۱۹۵ پیامک کنند.

میدری در پایان با اشاره به حضور مولاوردی در دولت دوازدهم به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق شهروندی گفت:حقوق زنان بخشی از حقوق شهروندان است و معتقدم مولاوردی به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی می تواند به جد مطالبات زنان را پیگیر کرده و امیدوارم دکتر ابتکار نیز در این زمینه موفق حاضر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۶-۱۱ ۱۴:۳۵

تو رو خدا اين قانون رو اجرا نكنين،همين مونده به افغانيا شناسنامه بدن

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۱۱ ۱۶:۳۷

کاش می شد به همین شکل شناسنامه بعضی ایرانی ها را هم باطل کرد اینقد یاعث سر افکندگی ملت بزرگ ایران نباشن

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۱۱ ۱۴:۳۹

اين قانون بسيار خوب مي باشد،بلاخره شما ايراني ها نشان ميداديد كه ما افغانها را دوست داشته ايد و به شناسنامه مي دهين،ما هم شما را دوست ميداريم

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۱۱ ۱۸:۰۳

کار بسیار خوبی است.انشالله فرزندان حاصل از این ازدواج خادمین خوبی برای این کشور اسلامی باشد

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۱۱ ۱۸:۲۶

خدایا شکرت. من فرزند این کشورم . مادرم ایرانیه و گناه ما چیست که پدرمون تبعه خارجیه و این وسط ما باید پاسوز بشیم. انشالله که هرچه زودتر هویت ایرانی مون رو بدن و بتونیم با افتخار به کشورمون ایران خدمت کنیم به بعضی از دوستان هم باید گفت ما همه مخلوق یک خالقیم و ایراد گرفتن از کار آفریننده اشتباهه. هرکسی روزی خودشو داره فقط کافیه امیدت به اون بالا سری باشه. خدا همه جا با ماست.

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۱۱ ۱۸:۳۰

با سلام ترو خدا هر چه زود تر اقدام كنيد اخه كودكان چه گناهي دارن در صورتي ك در اين كشور ب دنيا امدند،مادر ايراني دارند خواهشمندم ،از مسئولين تقاضا دارم رسيدگي كنن خيلي ممنون

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۱۱ ۲۰:۲۷

این قانون باید خیلی پیش تر اجرا می شد. چرا که به سود اتباع خود ایران هم بود و بسیاری از خانمهایی که همسر افغانستانی اختیار کرده بودند اینقدر بلاتکلیفی و مشکلات را تحمل نمیکردن. از سوی دیگر یک اقدام کاملا انسانی و بین المللی و شرعی هم هست.

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۱۱ ۲۰:۲۸

امیدوارم هرچه زودتر این قانون اجرایی بشه توی.تموم دنیا اکثر کشورها با این شرایط تابعیت میدن من بعنوان یک فعال اجتماعی هرروزه شاهدمعضلات این کودکان بی گناه هستم امیدوارم هرچه زودتر اجرایی بشه