• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96061106549
  • خبرنگار : 71564

از اولتیماتوم وزیر آموزش و پرورش برای ارائه گزارش داراب تا مشکلات پرستاران فعال در بخش خصوصی

گزیده اخبار اجتماعی ایسنا در اولین روز هفته

گزیده اخبار اجتماعی ایسنا در اولین روز هفته

مهلت ۳ روزه وزیر آموزش و پرورش برای اعلام گزارش کتبی حادثه داراب، تدوین شیوه‌نامه برای اردوهای دانش‌آموزی، صدور«شناسنامه» برای کودکان دارای مادر ایرانی و پدر افغان، آمارهای بازماندگان از تحصیل قابل تأیید نیست و پنج باغ و مرکز نگهداری حیوانات فاقد مجوز است از جمله اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، تا لحظه مخابره این گزارش 60 خبر روی خروجی سرویس اجتماعی ایسنا قرار گرفته است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار امروز اشاره می‌شود:

تشکیل کمیته ایمنی در کمیسیون عمران شورای شهر تهران

افشین حبیب زاده -نایب رییس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک وعمران شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش- از ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته ایمنی در کمیسیون عمران وحمل ونقل شورای شهر خبر داد.

وی با اشاره به گزارش اخیر کمیسیون عمران مجلس در خصوص حادثه پلاسکو با بیان این که این گزارش اگرچه روز گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد، اما گزارش‌هایی که در ماه‌های گذشته و همچنین گزارش اولیه‌ای که در فروردین‌ماه امسال ارائه شد و با توجه به اظهار نظرهای کارشناسان قابل پیش بینی بود، گفت: براساس گزارش کمیسیون عمران مجلس ، شهرداری در حوزه تکالیف کوتاهی کرده است.

پیگیری جایگاه شورایاران در شورای شهر پنجم

محسن هاشمی -رئیس شورای شهر تهران- از پیگیری جایگاه شورایاران در این دوره شورای شهر خبر داد.

وی در مورد سرانجام فعالیت شورایاران در پی اعتراض سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از مسائل مهم  در شورای شهر پنجم رسیدگی به جایگاه شورایاران است.

مشکلات پرستاران فعال در بخش خصوصی/ دستمزدهایی که عادلانه نیست

حمید چراغی -عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تهران- از آنچه که "پرداخت دستمزد بسیار پایین به پرستاران در برخی مراکز درمانی بخش خصوصی" خواند، انتقاد کرد.

وی همچنین از میزان حقوق پرستاران شاغل در مراکز درمانی خصوصی انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر نظارتی بر وضعیت کیفیت مراقبت پرستاری در مراکز خصوصی انجام نمی‌شود. هیئت مدیره نظام پرستاری تهران سال ۹۵ طرح کارگروهی با حضور نمایندگانی از معاونت پرستاری، نظام پرستاری تهران و نماینده دانشگاه علوم پزشکی ناظر بر مراکز خصوصی را ارایه داد. هدف از این کارگروه نظارت بر عملکرد گروه پرستاری در مراکز خصوصی، اجرای قوانین مرتبط برای آنها و همچنین به کارگیری نیروهای مرتبط با پرستاری در این مراکز بود.

تعداد پرستاران متناسب با تخت‌های بیمارستانی نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که سیاست اصلی وزارت بهداشت در دولت دوازدهم تقدم پیشگیری بر درمان است، گفت: توجه به درمان و دارو و توسعه تخت های بیمارستانی امری لازم و ضروری است اما شرط عقل این است که به سلامت و پیشگیری توجه ویژه ای داشته باشیم تا از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری شود.

صدور«شناسنامه» برای کودکان دارای مادر ایرانی و پدر افغان/ آغاز سرشماری زنان دارای همسر افغان

احمد میدری -معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- از تصویب صدور کارت هویت برای کودکان زنان ایرانی دارای همسر افغان در کمیسیون لوایح دولت خبر داد.

وی در آیین نکوداشت شهیندخت مولاوردی گفت: هفته گذشته مسئله صدور کارت هویت، شناسنامه و همچنین کارت سلامت برای کودکان، زنان ایرانی دارای همسر افغان در کمیسیون لوایح دولت به تصویب رسید و امیدواریم این لایحه به زودی در هیات وزیران نیز مصوب شود.

همچنین در این مراسم علی ربیعی -وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی- با بیان آنکه زنان دارای مسائل و مشکلات زیادی هستند گفت: وقتی تحولات اجتماعی از سیاست‌ها پیشی می گیرند دچار"شکاف بحران" می‌شویم، به همین دلیل باید سال‌ها سیاست‌های مربوط به جنسیت را با جدیت دنبال کنیم. در ادامه این مراسم معصومه ابتکار -معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور- گفت: میزان دسترسی برابر برای زنان در بسیاری از زمینه‌ها یکسان نیست و هنوز هم آمارها نشان دهنده شکاف‌ جنسیتی در دستیابی به فرصت‌هاست؛ این مسئله ضرورت توجه بیشتر به تحقق عدالت جنسیتی در سیاست‌های کلان را یادآور می‌شود.

ثبت‌نام دانش‌آموزان درمدارس همچنان ادامه دارد/آمارهای بازماندگان از تحصیل قابل تایید نیست

رضوان حکیم‌زاده -معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش- با بیان اینکه مدارس موظف هستند شرایط لازم برای ثبت نام کودکان در سنین مدرسه را فراهم کنند عنوان کرد: هیات دولت مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن مقرر شد شرایط ثبت نام اتباع در مدارس و روند صدور کارت حمایت تحصیلی برای آنها تسهیل شود.

مرگ، گاهی ریحان می‌چیند ...

چمدانش‌هایشان را بسته و راه افتاده بودند تا پرونده تابستان امسال را با اردویی دوستانه و پراز خاطره ببندند تا وقتی معلم از آنها پرسید "در تابستان چه کردید ؟" با شادی از روزهای اردو در شیراز بگویند، اما برای همیشه به تلخ‌ترین خاطره دوستانشان تبدیل شدند و در نیمه‌های شب به خواب ابدی فرو رفتند؛ کسی چه می‌داند شاید قبلش خواب روزهای خوب آینده را می دیدند ...

پنج باغ و مرکز نگهداری حیوانات فاقد مجوز است/ باغ وحش مشهد باید تعطیل شود

علی تیموری -مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست-  ضمن تشریح روند ساماندهی مراکز نگهداری حیوانات، باغ وحش و باغ پرندگان کشور طی چهار سال گذشته از وجود پنج مجموعه فاقد مجوز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲، در کل کشور  ۶۶ مجموعه باغ وحش، باغ پرندگان و مراکز نگهداری حیوانات فعالیت می‌کردند، اظهارکرد: این تعداد شامل ۱۹ باغ وحش، ۱۹ باغ پرندگان و ۲۸ مرکز نگهداری حیوانات بود. از این ۶۶ مجموعه، ۳۹ مرکز  بدون داشتن مجوز، فعال بود.

کیومرث کلانتری مدیر کل محیط زیست استان تهران شد

کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران  و جایگزین ناصر مهردادی در این اداره شد.

تدوین شیوه‌نامه برای اردوهای دانش‌آموزی/اجرای طرح بازگشایی مدارس از 25 شهریورتا 10 مهر

سردار تقی مهری -رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی- با اشاره به فوت دانش‌آموزان هرمزگانی از ارائه پیشنهاد برای تدوین شیوه‌نامه جدید برای اردوهای دانش آموزی خبر داد.

وی  در نشست خبری که صبح امروز در شهرک آزمایش تهران برگزار شد با اشاره به حادثه رخ داده برای اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی اظهارکرد: ابتدا این حادثه را به خانواده دانش‌آموزان تسلیت عرض می‌کنم. در این حادثه هفت دانش آموز، یک مربی و یک کمک راننده جان خود را از دست دادند.

پنج تیتری که در ادامه آمده است، ‌جزو پربازدیدترین اخبار امروز حوزه اجتماعی تا لحظه مخابره این خبر هستند؛

مهلت ۳ روزه وزیر آموزش و پرورش برای اعلام گزارش کتبی حادثه داراب

مرگ، گاهی ریحان می‌چیند ...

۸ خاصیت ژلاتین برای سلامتی

تدوین شیوه‌نامه برای اردوهای دانش‌آموزی/اجرای طرح بازگشایی مدارس از 25 شهریورتا 10 مهر

صدور 15روزه شناسنامه تعویضی در پایتخت/ آرشیو الکترونیکی اسناد ۱۲۵ میلیون ایرانی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha