• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96061810297
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون فرماندار:

ثبت ملی منبت ملایر مقدمه‌ای برای جهانی شدن است

ثبت ملی منبت ملایر مقدمه‌ای برای جهانی شدن است

ایسنا/همدان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر از برگزاری جشن منبت ملایر در بخش ها و شهرهای مختلف ملایر، همزمان با عید غدیر خبر داد.

سعید کتابی در گفت وگو با ایسنا افزود: با توجه به تشکیل هیئت مدیره مبل و منبت در بخش های سامن و جوکار همزمان با 10 روز برگزاری جشن بزرگ "ملایر؛ شهر ملی منبت ایران" و در راستای اجرای سری برنامه های تدارک دیده شده، در سامن و جوکار نیز این جشن با حضور مردم و فعالان این رشته برگزار می شود.

وی به برگزاری جشن بادبادک ها با همکاری شهرداری و جشن مردمی شهر مبل و منبت به همت بازار مبل ملایر در محل در بوستان تاریخی سیفیه و استقبال مسافران و همشهریان از این رخدادها اشاره کرد.

کتابی اظهار کرد: جشن ملی شهر منبت به همت شهرداری جوکار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف، بخشداری سامن، شرکت شهرک های صنعتی و اتحادیه درودگران نیز تا 24 شهریورماه در شهرهای تابعه و روستای دهنو آورزمان همراه با اجرای برنامه های متنوع برگزار خواهد شد.

معاون فرماندار ملایر با بیان اینکه ثبت ملی مقدمه ای برای ثبت جهانی است و این منوط به این است که باید از این فرصت ها به درستی استفاده شود، گفت: باید بدانیم این رویداد چقدر برای آینده و اقتصاد این شهرستان مهم و تاثیرگذار است و از این فرصت استفاده کنیم. برای اینکه یک رونق اقتصادی خوب ایجاد شود باید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را که مکمل هم هستند توسعه دهیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر افزود: اگر بتوانیم منبت ملایر را ثبت جهانی کنیم، در حوزه گردشگری نیز تاثیربسزایی در شهرستان خواهد داشت و سیل مسافران به شهر ملایر خواهند آمد.

کتابی تصریح کرد: باید سعی کنیم با محوریت منبت شهرستان و توسعه اقتصادی در زمینه مبل و منبت، حوزه‌های مختلف گردشگری را در این شهرستان فعال کنیم و این جشنواره یکی از فرصت‌های ویژه و ممتازی است که برای ما ایجاد شده است.

وی بیان کرد: ملایر، شهرستانی مستعد است و بستر کار در همه زمینه‌ها فراهم و زیرساخت‌ها آماده جهش است و این هنر مردم و مسئولان شهرستان است که بتوانند از این فرصت ها و ظرفیت‌ها به نحوه شایسته استفاده کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر با اشاره به اینکه خلق یک فرصت اقتصادی مناسب بسیار سخت و پیچیده و تکرار ناپذیر است، گفت: ملایر، شهرستان منحصربفردی است با موقعیت جغرافیایی مناسب که در این حوزه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha