• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96062715401
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گفت‌وگو با اولین بانوی کاشانی در پارلمان شهری

گفت‌وگو با اولین بانوی کاشانی در پارلمان شهری

ایسنا/اصفهان بعد از گذشت چهار دوره از آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا، در اردیبشهت گذشته، عفت پدرام فر به عنوان اولین بانوی کاشانی با رای اعتماد شهروندان، موفق به حضور در پارلمان شهری شد. او پیش از این معاون آموزش و پرورش کاشان بوده است. این عضو شورای اسلامی شهر کاشان معتقد است که استفاده از تخصص بانوان ضرورت جامعه مدرن است اما نباید محدود به شعار و تبلیغات شود.

عفت پدرام فر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زنان نیمی از پیکره اجتماع هستند، اما آن چنان که شایسته است سهم و نقش مهمی برای ایفای نقش در تصمیم گیری‌های کلان جامعه ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان اظهار کرد: اگر چه دین اسلام، تصریح می‌کند زن و مرد ترجیحی بر یکدیگر ندارند، اما متاسفانه استفاده از توان علمی، اجتماعی و مدیریتی زنان در جامعه مغفول مانده و با وجود نابرابری فرصت‌ها و عدم استفاده از تجارب و استعداد آنها، جامعه از توان فکری و مدیریتی زنان محروم مانده است.

وی تصریح کرد: در ساختارها و مسئولیت‌های اجتماعی، هرکجا از مدیریت زنان استفاده شده، بازده و کارآیی مطلوبی به دست آمده است و حتی در برخی موارد، توانمندی زنان بالاتر از مردان بوده است.

این پژوهشگر حقوق زن در اسلام تاکید کرد: استفاده از بانوان در عرصه مدیریت به معنای یکسان دیدن آنها با مردان و ایفای نقش‌های مردانه نیست بلکه حضور بانوان در عرصه‌های مدیریت اجتماع و استفاده از توان فکری و استعداد آن‌ها را در همان جایگاهی مطالبه می‌کنیم که فرهنگ دینی و ایرانی برای او قائل شده است.

پدرام فر افزود: حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیاز جامعه است و باید زمینه‌های لازم برای افزایش این مشارکت فراهم شود که از جمله آنها باید به مشارکت زنان در مدیریت شهری توجه کرد که وضع مطلوبی ندارد. استفاده از توان و حضور زنان در مشاغل مدیریتی و صحنه‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری یک ضرورت است و استمرار بی توجهی به آن، باعث ضربه به جامعه می‌شود.

وی گفت: در نظریه‌های مدیریت مدرن شهری، چنانچه زنان با ایفای نقش محوری خود، در مدیریت جامعه مشارکت فعال داشته باشند، توسعه شهری، جامع‌تر و پایدارتر خواهد بود.

به گفته وی، عدم حضور زنان در پست‌های بالای مدیریتی و تصمیم گیری، باعث استفاده نادرست و نامناسب از اشتغال بانوان شده تا جایی که از روی ناچاری یا پایین بودن سطح اطلاعات قانونی و اجتماعی و وجود معضلات اقتصادی و بالا بودن نرخ بیکاری گاهی بانوان تحصیل کرده به اجبار به مشاغلی دور از توان و شان و جایگاه خود روی می‌آورند.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: گذشته از مزایایی که حضور بانوان در اجتماع دارد، عدم وجود زیر ساخت‌ها و زمینه‌های حضور مفید و موثر زنان عامل ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است.

پدرام فر افزود: اگرچه با دیدگاه های فمینیستی که از وجود زن به عنوان ابزاری در خدمت جامعه استفاده می‌کند، مخالفم، اما نیاز به حضور آن‌ها به ویژه در مشاغل و عرصه‌هایی را که نیاز است لازم یا حتی در جایگاه های واجب می‌دانم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha