• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 96062916768
  • منبع : نمایندگی البرز

استاندار پیشین البرز:

ایران فقیر نیست اما در کرج می‌توان وضع مردم را دید

ایسنا/البرز استاندار پیشین البرز پس از ۴۰ ماه نمایندگی عالی دولت در استان البرز، با این استان خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدحمید طهایی در مراسم بدرقه‌ای که عصر  سه شنبه (۲۸شهریور) به پاس زحمات ۴۰ ماهه وی در استان البرز برگزار شد، با بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم هاشمی رفسنجانی  گفت: ایشان همیشه انقلاب را مانند فرزند خود می‌دانست و حاضر بود برای آن هر هزینه‌ای بدهد. ایشان سینه فراخی داشت. شهید رجایی نیز مرد خودساخته و عارفی بود که همه باید از وی درس می گرفتند. شاید بخشی از گرفتاری‌های ما در انقلاب به خاطر آن بود که بزرگانی چون رجایی را از ما گرفتند و ما را با مشکل مدیریتی مواجه کردند. من زمانی که وارد البرز شدم گفتم ایام خدمت مانند ساعت شنی است و زود می‌گذرد.

استاندار پیشین البرز افزود: بنده از خودم سوال می‌پرسم که در این مدت چکار کرده‌ام و از این فرصت‌ها چطور استفاده کرده‌ام. گرفتاری مردم زیاد است. انسان دل سنگ داشته باشد که درد مردم روی او اثری نداشته باشد و بی‌خیال نسبت به آن عبور کند. ما باید با سینه‌ای سپر شده به سمت حل مشکلات مردم حرکت کنیم. ایران کشور فقیری نیست و ایرانی‌ها هم ضعیف نیستند، اما در شهر کرج آشکارا می‌توان وضع مردم را دید.

استاندار پیشین البرز ادامه داد: مسئولیت بسیار سنگین و خطیر است، سخت‌ترین روزهای کاری من ملاقات مردمی بود که در معرض پرسش مردم قرار می‌گرفتم و زمانی دردناک  بود که نتوان کاری انجام داد. ما در چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم، بسیاری از مسائل پیش پا افتاده باید حل می‌شد اما هنوز گرفتار مسائل ابتدایی هستیم.

طهایی با بیان اینکه فرصت‌ها بسیار کم است اظهار کرد: هر کجا هستید از این فرصت استفاده کنید. باید خود را مدیون مردم، انقلاب و شهدا بدانیم، هر چقدر تلاش کنیم نمی‌توانیم جبران کنیم، ما شرمنده خانواده شهدا و ایثارگران هستیم. امیدوارم همه شما در شناخت وظیفه و مسئولیت و انجام آن موفق باشید. دوستانی که در این استان یافتم برای من از همه چیز ارزشمندتر است، از همه شما تشکر و قدردانی می‌کنم. خداوند قدردان واقعی است و تلاش‌های همه را او پاسخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه ما وقت زیادی برای حوزه اقتصادی گذاشتیم، گفت: واحدهای تولیدی استان واقعا گرفتارند اما به خاطر تعصبی که به نیروی انسانی واحد داشتند به هر قیمتی حاضر به حفظ آن بودند. کسانی که در سنگر اقتصادی فعالیت می‌کنند معرفت زیادی دارند.

طهایی گفت: شرکت‌هایی که در کشور ما سرمایه‌گذاری کردند همت بلندی دارند باید اینان را به خوبی تحویل گرفت. همه کارهایی که در این مدت در استان انجام شد حول محور وحدت بود، وحدت جاده یک طرفه نیست، بنابراین اگر کسی شعار وحدت می‌دهد اول باید از خود مایه گذارد.

وی خاطرنشان کرد: وحدت باید حول محور مسئولیت انجام شود، تفکر سیاسی، گرایش حزبی، بومی یا غیر بومی نباید در این موضوع تاثیرگذار باشد. امیدواریم نتایج کارهایی که قبلا صورت گرفته در دوره دوم دولت روحانی به ثمر بنشیند، به خصوص در حوزه علم و فناوری که زمینه‌های خوبی برای آن در استان فراهم شده و سکوی پرتاب آینده استان خواهد بود. اگر این موضوع به نتیجه برسد برای آینده البرز کار بزرگی صورت خواهد گرفت.

طهایی از زحمت رسانه‌های استان نیز قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها در همه مراسمات صبورانه در کنار ما بودند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha