• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 96062916976
  • خبرنگار : 71463

در حاشیه جلسه هیات دولت

اظهارات سرپرست وزارت نیرو درباره وضعیت آب و برق کشور

اظهارات سرپرست وزارت نیرو درباره وضعیت آب و برق کشور

سرپرست وزارت نیرو گفت: امسال نسبت به پارسال 5 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم و امیدواریم سال آینده بهتر از امسال باشد.

به گزارش ایسنا، ستار محمودی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان بارندگی در سال آبی امسال میانگین حدود 5 درصد کاهش داشت و امیدواریم سال آینده سال بهتری باشد، چرا که این میزان زیر نرمال بود. ما 230 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم و ذخیره سدها در حال حاضر 26 میلیارد متر مکعب است که نسبت به پارسال 2 میلیارد متر مکعب کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در مجموع تابستانی که پشت سر گذاشتیم، تابستان بسیار پر کار و پر باری از لحاظ زیر فشار بودن و زیر بار بودن شبکه‌های آب و برق بود، البته خوشبختانه پیک برق را مانند پیک آب پشت سر گذاشته‌ایم، اگرچه حالا به سمت تعمیرات نیروگاه‌ها رفته‌ایم و در نتیجه ظرفیت کل نیروگاه‌ها را کاهش می‌دهیم تا برای تایم پرکاری و پرباری فصل آینده آماده شوند.

محمودی با اشاره به مصرف برق خاطر نشان کرد: امسال ما به 55 هزار و 400 مگابایت پیک مصرف برق رسیدیم که یک رکورد است،‌ البته یکی دو رکورد جدید دیگر هم در صنعت برق ثبت شده است، مثل آماده به کار بودن نیروگاه‌ها که به 98 درصد رسید و آمادگی شبکه‌های انتقال برق هم به 98.5 درصد رسید. معمولا در این صنعت بالای 95 درصد کار بسیار سخت و سنگینی است.

وی اضافه کرد: هم در آب و هم در برق امسال مردم  ما همکاری‌های خوبی با دولت و وزارت نیرو داشتند. ما خواهش کرده بودیم در زمان پیک مصرف آب و برق، ما را یاری کنند که بتوانیم به همه آب و برق برسانیم و در آن زمان مردم انصافا کمک کردند، وگرنه با توجه به وسایل سرمایشی که وارد بازار شده صنعت برق بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد.

سرپرست وزارت نیرو همچنین بیان کرد: امیدواریم با مجموعه اقداماتی که در پیش رو داریم و برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم، بتوانیم تنگناها و گلوگاه‌هایی که در مسیرمان داریم را برای سال آینده هموار کنیم. ما چه در آب و چه در برق،‌ همیشه نیازمند اعتدال در مصرف هستیم.

وی درباره وضعیت سال آبی در سال آینده، گفت: ما چون نظام پیش بینی وضعیت بارش را نداریم، از اطلاعات سازمان هواشناسی استفاده کردیم. براساس اطلاعات اولیه این سازمان، ما پاییز پر بارانی نداریم و حدود 10 تا 20 درصد بارش‌های مهر ماه، زیر میزان بارش سال گذشته آبی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha