• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96070301772
  • خبرنگار : 90047

ارزیابی عملکرد مربی کره‌ای تیروکمان در مسابقات آسیایی بنگلادش

شجاعی: هنوز اعزام کمانداران به مسابقات جهانی مکزیک مشخص نیست

شجاعی: هنوز اعزام کمانداران به مسابقات جهانی مکزیک مشخص نیست

رییس فدراسیون تیروکمان درباره اعزام تیم ملی کامپوند مردان به مسابقات جهانی مکزیک گفت: به خاطر نگرانی که از وضعیت مکزیکوسیتی بعد از وقوع زلزله داریم، به احتمال زیاد تیم ملی کامپوند مردان عازم مکزیک نشود.

محمدعلی شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر چند فدراسیون جهانی تیروکمان در اطلاعیه اخیر خود بعد از وقوع زلزله در مکزیکوسیتی اعلام کرد مشکلی برای برگزاری مسابقات جهانی تیروکمان نیست. اما با توجه به کنسل شدن سایر مسابقات در این کشور، به عنوان رییس فدراسیون نگران اعزام کمانداران به مسابقات جهانی هستم و معتقدم با توجه به تخریب زیادی که این شهر بعد از وقوع زلزله ۷.۱ ریشتری دیده است، قطعا اعزام کمانداران و برگزاری مسابقات جهانی در چنین وضعیتی شاید به صلاح نباشد. البته در ابتدا باید شرایط را ارزیابی کنیم و سپس تصمیم بگیریم تیم را ۲۰ مهر راهی مکزیک کنیم یا خیر؟

وی گفت: با وجود این که فدراسیون جهانی اعلام کرده برای برگزاری مسابقات جهان جای هیچ گونه نگرانی نیست، اما ما هنوز نگران این قضیه هستیم و با زلزله نمی‌توان به راحتی کنار آمد. به هر صورت اگر شرایط آن طور که فکر می‌کنیم نباشد، به احتمال زیاد تیم را اعزام نخواهیم کرد.

شجاعی پیرامون این پرسش که چرا تنها تیم کامپوند مردان راهی این رقابت‌ها خواهد شد، تصریح کرد: سفرهایی که هزینه زیادی را متوجه فدراسیون می‌کند و پرهزینه است، سعی می‌کنیم کماندارانی را به چنین سفرهایی اعزام کنیم که از نظر رکوردی بهترین عملکرد را داشته باشند و کادر فنی نظر مثبتی برای مدال آوری او داشته باشد. تلاش ما بر این است که دیگر اعزام‌هایمان حالت توریستی نداشته باشد و در تورنمنت‌هایی که کمانداران را اعزام می‌کنیم با دست پر از آن سفر بازگردیم.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت‌های زیادی که از نظر مالی داریم، همیشه سعی کردیم اردوها را برگزار کنیم و در تمام تورنمنت‌ها تیم‌های ریکرو و کامپوند زنان ومردان را اعزام کنیم. البته برای مسابقات جهانی آرژانتین چون بحث تیم پایه مطرح است، کمانداران در رشته‌های ریکرو و کامپوند دختران و پسران به طور کامل اعزام می‌شوند و سرمایه‌گذاری خوبی را برای این رده سنی انجام داده ایم. 

رییس فدراسیون تیروکمان با بیان این که نگاهمان برای تیم ملی بزرگسالان، حضور در مسابقات آسیایی داگا بنگلادش در اواخر آبانماه است، افزود: مسابقات آسیایی تیروکمان در داگا بنگلادش چون اهمیت زیادی برای ما دارد، هدف‌گذاری اصلی فدراسیون برای این مسابقات است و بنا داریم تیم کاملی را در بخش ریکرو و کامپوند راهی این رقابت‌ها کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی همچنین درباره علت عدم اعزام پریسا براتچی به مسابقات جهانی مکزیک گفت: انتخاب نفرات بر عهده کادر فنی است و این طور نیست که اگر کمانداری از نظر رکوردی بهترین عملکرد را داشته باشد، و از لحاظ شرایط بدنی آماده باشد، به مسابقات مهم اعزام نشود. در این گونه اعزام‌ها صرفا مسائل فنی تنها شرط نیست، بلکه مسائل مالی نیز اهمیت زیادی دارد و ما با توجه به محدودیت مالی که برای اعزام کمانداران خود داریم، سعی می‌کنیم کسانی را اعزام کنیم که عملکردشان نتیجه‌بخش باشد.

شجاعی یکی از اهداف بلند مدت فدراسیون را سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه عنوان کرد و افزود: طی ۵ سال گذشته جزء فدراسیونهایی بودیم که با وجود تنگناهای مالی، از نظر استعدادیابی و پرورش تیم‌های پایه بهترین عملکرد را داشتیم. حتی در بخش ریکرو نیز نسبت به گذشته رشد قابل قبولی داشتیم و امروز کسانی در تیم ملی بزرگسالان تیر می‌زنند که ارنج سنی آنها ۱۶ تا ۱۷ است. در حقیقت چون در تیم ملی بزرگسالان دیگر ارنج سنی مطرح نیست، ما کم کم جوانان را وارد تیم ملی بزرگسالان کردیم و به نتایج خوبی نیز دست پیدا کردیم. یقین دارم این سرمایه‌گذاری در المپیک ۲۰۲۰ به خوبی نتیجه خواهد داد و در ریکرو به نتایج بهتری نسبت به گذشته دست پیدا خواهیم کرد.

رییس فدراسیون تیروکمان در پایان همچنین درباره عملکرد مربی کره‌ای تیم ملی و احتمال تغییر در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان خاطرنشان کرد: مسابقات آسیایی بنگلادش محک خوبی برای ارزیابی عملکرد مربی کره‌ای تیم ملی و همچنین بررسی وضعیت ریکرو نسبت به چند سال گذشته است. ما باید در این مسابقات در بخش ریکرو به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. «پارک میون» مدت یکسال و اندی است که هدایت تیم ملی ریکرو و کامپوند را بر عهده دارد و ما باید رشد ریکرو را در مسابقات آسیایی ببینیم و سپس درباره عملکرد این مربی نظر خود را اعلام کنیم. وی در طی این مدت فرصت کافی برای رشد و تحول در رشته ریکرو داشته و باید نتایج کار او را در بازیهای آسیایی مورد ارزیابی قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha