• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 96070503472
  • منبع : فضای مجازی

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی:

کسانی که دین لقلقه لسان آنهاست، از ریاکارانند

کسانی که دین لقلقه لسان آنهاست، از ریاکارانند

«کسانی که دین لقلقه لسان آنهاست، جزء ریاکاران جامعه هستند، در حضور مردم جا نماز آب می کشد، اما در خلوت اختلاس‌های هزار میلیاردی می‌کند. چرا دروغگویی امروز در جامعه وجود دارد؟ به این دلیل که دین لقلقه لسان است، چرا یک مسئول به خودش اجازه می‌دهد حقوق مردم را از بین ببرد، به این دلیل که دین لقلقه است، وقتی دین لقلقه شد، تمام ارزش‌های دین در محاق قرار می‌گیرد».

به گزارش ایسنا، شفقنا نوشت: آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم و رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، لقلقه زبان بودن دین و اختیار و آزادی در اندیشه امام حسین(ع) را مورد بررسی قرار می‌دهد، با دلیل و برهان تأکید و اثبات می‌کند که عزاداری برای امام حسین(ع) باید هر سال بیشتر و قوی‌تر گردد.

او می‌گوید: عزاداری فقط اشک و گریه نیست، عزاداری موجب تکامل انسان است، عزاداری احیای امر ائمه(ع) است، عزاداری موجب غفران گناهان بزرگ است. عزاداری برای انسان در باطن یک آرامش می‌آورد، ظاهر اشک است، عزادار امام حسین(ع) موجب رحمت و غفران خداوند قرار می‌گیرد. کسی که با این عزاداری‌ها مخالفت می‌کند، کسی که دنبال کمرنگ کردن این عزاداری‌ها باشد، کسی که این عزاداری‌ها را سست، موهن، بی پایه بداند، کسی که بخواهد تعابیر این چنینی را در مورد عزاداری‌ها به کار ببرد، طبق روایات مورد غضب خدا قرار می‌گیرد.

او تأکید می‌کند که مسئولان، علما، حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان و نخبگان باید همیشه حقیقت دین را به جامعه تزریق کنند. اگر حقیقت دین را به جامعه تزریق کردیم در سیاست و اقتصاد مشکلی پیدا نمی‌کنیم، مسئولی که هزاران میلیارد اختلاس و از کشور خارج می‌کند، دین در وجود او نبوده، اما ظاهر دین را از بسیاری بهتر داشته است.

آیت الله فاضل لنکرانی در خطاب به کسانی که حادثه عاشورا را به علت اختلافی میان دو قبیله می‌دانند و از اصل موضوعیت آن فاصله گرفتند، می‌گوید: حادثه عاشورا بحث عرب و عجم نیست، بحث اینکه این حاکم می‌خواست جای آن حاکم بنشیند، نیست، بحث این است که امام حسین(ع) حجت خدا بود، برای احیای دین خدا قیام کرد، امروز اگر دین دست من و شماست به برکت قیام امام حسین(ع) است، یک انسان کامل که واسطه فیض خداست به دست بشر در آن سرزمین به شهادت رسیده. این جنایت بر دوش همه سنگینی می‌کند، ما با عزاداری باید همیشه بگوییم از انسان‌هایی که در حق چنین امامی چنین ظلمی کردند، همیشه بری هستیم و تا قیامت همه نسل های بشر باید چنین بگویند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha