• جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96071407165
  • منبع : شهرداری تهران

شهردارتهران:

پایتخت ایران از «تهران بودگی» تهی است

پایتخت ایران از «تهران بودگی» تهی است

شهردارتهران به مناسبت روز تهران در پیامی نسبت به خالی شدن تهران از حافظه تاریخی کهنش هشدار داد و از شهروندان تهرانی درخواست همراهی کرد برای ساختن تهران.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت  شهرنوشت، متن پیام محمدعلی نجفی  که درصفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر شده، بدین شرح است:

«امروز درست ۱۱۰ سال از روزی که در اولین دوره مجلس، از «تهران» به عنوان دارالخلافه نام برده شد و برای نخستین بار شهر تهران به صورت قانونی به عنوان پایتخت معرفی شد، می‌گذرد.

در تمام این سال‌ها تهران به عنوان پایتخت ایران، فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است؛ فراز و نشیب‌هایی که تهرانِ امروز ماحصلِ آن است.

تهران در روزگارِ ما برخلاف تمام زرق و برق‌های خود، شهری است با هویتی فراموش شده. خطری که تهرانِ ما را تهدید می‌کند، خالی شدن شهر از حافظهٔ تاریخی کهنش است؛ دیگر چندان نیستند آنهایی که تهران و روایت‌هایش را می‌شناسند و به کوچه باغ‌هایش احترام می‌گذارند. پایتخت ایران امروزه بیش از هر زمان دیگری از «تهران بودگی» تهی است و خاطرات شهر در حال فراموش شدن است. همهٔ اینها یک زنگ خطر است، زنگ خطری که بیش از همیشه باید ما را به فکر وادارد و به تأمل مشغول کند.

امروز تهران در آستانه دورانی تازه قرار دارد، دورانی که در آن عقلانیت و مشارکتِ شهروندان در تعیین سرنوشتِ شهر، اعتقادی راسخ در بین تصمیم گیرانِ شهری است. از همین رو بر این باورم که تک تک شهروندانِ تهرانی «روزِ تهران» را باید فرصتی برای اندیشیدن کنند؛ اندیشیدن به تهرانی که بود، تهرانی که هست و تهرانی که باید باشد.

از همین رو از همه شهروندان تهرانی خالصانه درخواست می‌کنم همراه و دستگیر شهرشان باشند با هم بسازیم آنچه را که ساختنی است و باز پس گیریم آنچه را مدت‌هاست زیر پا مانده، فراموش نکنیم که تهران متعلق به ماست و همگی در قبال آن مسئولیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۷-۱۴ ۱۵:۱۲

جناب شهر دار : از سوی کسی که تا انجاییکه بخاطر میاورم پنج نسلش ساکن تهران بودند پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها ی کشور برای نیل به پیشرفت و توسعة همه جانبة یک جامعه پویا است. قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است بنابر این، نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود. موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه از جمله محیط زیست ، فضای سبز، شهری و خدمات شهری به نحوی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد. پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعة پایدار در هر کشور به شمار می‌آید. اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد ازاین رو یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است. متاسفانه اخیرا با کاشت درختان توت نر که توسط شهرداری در سطح تهران انجام یافته است و هم چنین با پایشی که شخصا اینجانب دردوسال گذشته بروی درختان توت بویژه درخت توت منزل خود انجام داده ام اثرات ناگوار زیست محیطی ان پی برده ام. بر اثر فرایند زیستی بالک ها بر روی برگ درخت توت جهت تغذیه و همچنین آفت های ثانویه بروی برگ توت منزل اینجانب (باتایید کارشناس محترم گیاه پزشگی شهرداری) سبب پخش شیره نامرعی چسبنده در فضای اطراف و داخل منزل اینجانب شده است. از طرفی پخش نامرعی این شیره درختان سبب چسبندگی شدید در سطح خودرو و محل زندگی و حساسیت و الرژی ساکنین منزل شده است که این امر سبب انجام شستشوی مدام محل زندگی" خودرو و حیاط منزل شده است. این در حا لیست که این مشگل سبب اتلاف آب در فصل تابستان میگردد. لیکن ورود و پخش این شیره چسبنده در محیط زندگی عملا زند گی روز مره را از حیص انتفاع خارج ساخته است. جناب شهردار مشگل بالک ها نیستند مشگلات عظیم تر در راهند. عضو هییت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری استاد مدعو سابق دانشگاهای کالگری کانادا کرتین استرالیا و انستیتوی نفت فرانسه پژوهشگر سابق دانشگاه اکلند در دپارتمان محیط زیست شهرداری شهر اکلند