• جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96071407230
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان:

جدایی کردستان عراق یک عمل فرعونی است

جدایی کردستان عراق یک عمل فرعونی است

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: جدایی کردستان عراق یک برنامه اسرائیلی، آمریکایی است. پس از اینکه تروریست شکست خوردند از این راه سعی در وارد شدن به منطقه را دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا ، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به جنگ های صدر اسلام اظهار کرد: به جنگ های مسلمین از صدر که نگاه کنید همه‌ جنبه دفاعی داشتند. امروز استکبار جهانی از ما می‌خواهد تسلیم شویم، اما نباید به آنها اعتنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با ما رفیق نمی‌شود، افزود: آمریکا می خواهد که مثل گاو تابع آن باشیم و ما را بدوشد و بعد که شیردادن کشور به آنها تمام شد ذبحمان کند. هرچند خوشبختانه ما بیش از ۴۰ سال است زیر بار ذلت نرفته ایم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اسرای دشت کربلا اسیر نبودند آنها تسلیم نشدند. اگر تسلیم بودند حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب (س) آن سخنرانی های قرا را نمی کردند و طومار دشمن را در هم نمی پیچیدند. اصل فلسفه حسینی مبنی بر تسلیم نشدن بود.

میردامادی تصریح کرد: در مکتب ما ذلت وجود ندارد، عشقی که در کربلا بود امروز احیا شده است. به همین دلیل امروز شهید حججی داریم که عاشق فرمانبری است که عاشق شهادت در راه خداست. ما نباید در فلسفه هایی مثل کربلا و عاشورا فقط شعور را بگیریم و شعار را رها کنیم یا بالعکس فقط شعار را بگیریم و غافل از شعور شویم. نباید کارهایی که عقل تایید نمی کند را انجام دهیم، نباید کارهایی که مراجع تایید نمی کنند را اجرایی کنیم. تا به امروز هیچ مرجعی کار خلافی انجام نداده است.

وی به سالگرد بمباران شهر سومار اشاره کرد و گفت: در این منطقه عراق از بمب شیمیایی استفاده کرد و تمام جهان و آمریکا در مقابلش سکوت کردند، اما اگر در ایران یک نفر را که هزار تخلف داشته را توبیخ کنیم فریادها بلند می شود که در ایران حقوق انسانی رعایت نمی شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به هفته بزرگداشت نیروی انتظامی با اشاره به سخنان رهبری نسبت به این نهاد، اظهار کرد: امنیت کشور امروز مثال زدنی است و خداوند متعال نیروهای مسلح را برای ما تا ظهور امام زمان آماده نگه دارد. امروز در آمریکا یک نفر بیش از ۶۰ نفر را کشته و بیش از 500 نفر را راهی بیمارستان کرده است. این اتفاقات در آمریکا و امنیت مثال زدنی در ایران، نشان می دهد که نیروی انتظامی در کشور ما از چه قدرت و از چه صلابتی برخوردار است.

میردامادی افزود: امنیتی که نیروی انتظامی امروز تامین کرده است نیازمند این است که با او همکاری شود و باید با این نیرو همکاری های بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به جدایی کردستان عراق گفت: این یک برنامه اسرائیلی، آمریکایی است پس از اینکه در موضوع تروریست شکست خوردند از این راه سعی در وارد شدن به منطقه دارند. کار آنها عملی فرعونی است که تکه تکه کردن یک کشور را برای مقاصد خود لازم می دانند.

امام جمعه موقت اصفهان به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری چندین بار اعلام کردند که بروید مذاکره کنید ولی ما به این مذاکرات خوشبین نیستیم. چند سالی است که آقا این موضوع را تکرار می کنند، اما گفتند که ما می‌خواهیم برویم و مذاکره کنیم در مورد برجام دیدیم که چه شد و آمریکا چگونه بدعهدی کرد.

میردامادی خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان کشور با منافقان و فتنه‌گران سال ۸۸ جلسه‌ای گذاشتند، ما خواهان یک کشور متحد هستیم، ولی این به این معنا نیست که با آن هایی که کشور را دربست به آمریکا می خواستند بدهند دست و روبوسی کنید. مواضع خود رو روشن کنید که با ملت و رهبری هستید یا فکر دیگری در سر دارید.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha