• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96071709314
  • منبع : دانشگاه صنعتی شریف

همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا گسترش می‌یابد

همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا گسترش می‌یابد

راه‌های گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در بازدید هیئت عالی رتبه از BSC اسپانیا از دانشگاه شریف مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هیئتی عالی رتبه از BSC اسپانیا ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف با برخی از مدیران و اساتید دانشگاه صنعتی شریف دیدار داشته و به بحث و تبادل نظر و بررسی راه‌های گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی پرداختند.

جابه‌جایی استاد و دانشجو، دوره‌های مدرک دوگانه و فرصت‌های مطالعاتی از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

دکتر موقر مدیر امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در این جلسه ضمن تاکید بر حضور برترین‌های کشور در دانشگاه صنعتی شریف گفت: از آن جایی که بهترین و با استعدادترین دانشجویان ایرانی در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند، چنین همکاری‌هایی بدون شک برای دو طرف سودمند خواهد بود.

دکتر والرو، مدیر مرکز ابرپردازش بارسلونا نیز در تأیید این مطلب به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر بیش از ۱۲۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه UPC مشغول به تحصیل هستند که عملکرد آن‌ها بسیار رضایت بخش است.

در ادامه نیز پروژه‌های مشترک میان شریف و BSC در حوزه‌هایی چون مدیریت آب و آلودگی هوا مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

دکتر گگلیاردی، مشاور ارشد مرکز ابرپردازش بارسلونا اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی BSC بسیار گسترده است و حوزه‌هایی چون مدل‌سازی مسائل سلامت و آلودگی هوا را نیز در بر می‌گیرد. از این رو همکاری‌های شریف و BSC می‌تواند تقریباً تمامی حوزه‌ها را در برگیرد.

در پایان این جلسه مقرر شد تا در آینده‌ای نزدیک تفاهم‌نامه همکاری میان این دو مرکز علمی امضا شود. این تفاهم‌نامه میان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا (UPC) که مرکز BSC در آن واقع است، منعقد خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، BSC یک مرکز بین‌المللی بسیار معتبر است که در سال ۲۰۱۷ رتبه ۱۳ را در جهان به دست آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha