• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96073016767
  • خبرنگار : 71062

سرگذشت پژوهی زندگی شهدای ترور

سرگذشت پژوهی زندگی شهدای ترور

معاون فرهنگی بنیاد خراسان رضوی گفت: شهدای ترور عناصر با بصیرتی بودند که توسط دشمنان ترور شدند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند از این رو زندگی این شهیدان سرگذشت پژوهی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید مجید حسینی در جلسه مشترک با دبیرکل بنیاد هابلیان که در بنیاد خراسان رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: نسل امروز باید بدانند چرا تعدادی از هموطنان ما از ابتدای انقلاب تا به امروز توسط گروهک های معاند و منافق ترور شدند.

وی اظهار کرد: شهدای ترور عناصر با بصیرتی بودند که به خاطر فعالیت های شاخص و مهمی که در راستای خنثی کردن نیرنگ های دشمنان داشتند، ترور شدند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند از این رو زندگی این شهیدان سرگذشت پژوهی می شود.

 معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در همین راستا گفت: با همکاری بنیاد هابلیان سرگذشت پژوهی زندگی شهدای ترور به صورت صوتی و تصویری از خانواده، دوستان، آثار به جا مانده از شهدا مانند عکس، دست خط، وصیت نامه، صوت و فیلم و هر اثر دیگر به صورت تخصصی جمع آوری می شود.

وی با بیان اینکه مرکز اسناد بنیاد خراسان رضوی مرکز ضبط و نگهداری آثار شهدای این استان است، گفت: در حال حاضر مرکز اسناد استان خراسان رضوی با داشتن بیش از یک میلیون و ششصد هزار سند یکی از بزرگترین مراکز اسناد در کشور است که آثار شهدا با توجه به شرایط و زمان جامعه برای نسل های کنونی و نسل های بعد منتشر می شود.
حسینی با بیان اینکه 770 شهید ترور افتخار استان خراسان رضوی هستند، خاطر نشان کرد: مشهد مقدس با 442 شهید ترور و پس از آن سبزوار با 96 شهید، نیشابور با 91 شهید و قوچان 36 شهید از شهرستان های شاخص دارای شهید ترور است.
حسینی با بیان اینکه بنیاد آمادگی همکاری با سایر نهادهای دولتی و غیردولتی را در ترویج فرهنگ و ایثار شهادت دارد، خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 64 قانون جمع آوری حفظ و نگهداری آثار و اسناد شهدای والامقام و ایثارگران به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است و دستگاههایی که تاکنون آثار و اسناد شهدا را جمع آوری کردند می بایست جهت حفظ و نگهداری و غنا بخشیدن به آرشیو مرکز اسناد آنها را به این بنیاد تحویل دهند.
انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha