• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96073017092
  • خبرنگار : 90089

درخواست مافی برای ابطال حکم تعلیق سپنتا نیک‌نام از شورای شهر یزد

درخواست مافی برای ابطال حکم تعلیق سپنتا نیک‌نام از شورای شهر یزد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: چطور می‌شود مرجعی که وظیفه تایید قوانین مصوب مجلس را بر عهده دارد اکنون بر خلاف شرع بودن قانونی که قبلا خود آن را تایید کرده است، استناد کند؟

به گزارش ایسنا، پروانه مافی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که عضویت سپنتا نیک‌نام منتخب شورای پنجم شهر یزد طی حکمی به صورت موقت تعلیق شد. این حکم توسط دیوان عدالت اداری و بر حسب نظر شورای نگهبان مبنی بر خلاف شرع بودن تبصره یک ماده 26 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، ابلاغ شده است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تبصره یک این ماده، گفت: حکم تعلیق موقت ایشان اکنون به مسئله‌ای ملی بدل شده و سوالات متعددی را در افکار عمومی به وجود آورده که نیازمند دریافت پاسخ مناسب است. چگونه یک فرد در حالی که عضو شورای چهارم شهر یزد بوده و صلاحیت وی از مجرای قانونی مربوطه برای ورود به شورای پنجم تایید شده اکنون بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات، فاقد صلاحیت شناخته می‌شود؟

وی افزود: چگونه می‌شود همه طیف‌ها و جریان‌های فکری با وجود اختلافات فکری و سلیقه‌ای در این مسئله خاص هم‌نظر باشند و لغو عضویت ایشان را غیرقانونی بدانند؟ چرا با وجود همه این ابهامات، نشانی از رفع ابهام و پاسخگویی به مردم توسط نهادهای ذیربط وجود ندارد؟ در حکومت‌رانی مطلوب نمی‌توان و نباید نسبت به مسائلی که به نوعی سرنوشت جامعه به آن گره خورده توضیح نداد و هزینه‌های روحی روانی بی‌دلیل افزایش داد.

مافی ادامه داد: حضور یک نفر زرتشتی در شهری که اقلیت شهروندانش زرتشتی هستند نه تنها معقول بلکه از منظر حکم‌فرمایی مطلوب و لازم است. مسئله مدیریت و ولایت غیرمسلمان بر مسلمان هم مردود است. این چالش هر چه زودتر حل شود یا در سطح شورای حل اختلاف یا مجمع تشخیص موضوع را حل و فصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha