• یکشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96080704237
  • خبرنگار : 71574

سومین روز نمایشگاه مطبوعات چگونه گذشت؟

گرمایی از جنس نشست‌های سیاسی و دمنوش‌های گیاهی

گرمایی از جنس نشست‌های سیاسی و دمنوش‌های گیاهی

نمایشگاه مطبوعات در سومین روز برپایی خود، ساعات پرشورتری را نسبت به دو روز گذشته تجربه کرد؛ در این میان برگزاری نشست‌های خبری دو وزیر دولت دوازدهم، بی‌تاثیر نبود و فضای رسانه‌ای‌تری را به نمایشگاه بخشید.

به گزارش ایسنا، از نخستین ساعات آغاز به کار، نمایشگاه مطبوعات با نشست وزیر ارتباطات همراه بود و در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت ۱۴ نشستی را با اهالی رسانه برگزار کرد و به پرسش‌هایی درباره‌ی نمایشگاه کتاب، انتخاب معاون فرهنگی، بودجه تئاتر و جشنواره فیلم فجر پاسخ گفت.

بازدید وزیر ارتباطات از غرفه‌های نمایشگاه و همراهی عده‌ای با او هم جمعیت نسبتا قابل توجهی را در صبح روز یکشنبه به نمایشگاه کشاند.

هر دو وزیر را برای حضور در نشست‌ها، معاون مطبوعاتی در مقام رییس نمایشگاه، همراهی می‌کرد و انتظامی در بخشی از نشست سید عباس صالحی اعلام کرد که قرار است وزیر ارشاد هر روز از یکی از بخش‌های نمایشگاه دیدن کند.

بر همین اساس، در ساعات پایانی نمایشگاه در روز سوم بود که سید عباس صالحی به غرفه‌های استانی رفت و به بازدید از آنها پرداخت. در روزهای گذشته خود معاون مطبوعاتی هم از غرفه‌های استانی بازدید کرده بود.

در ساعات آغازین سومین روز از نمایشگاه مطبوعات، اینترنت قسمت اطلاعات غرفه‌ها برای دقایقی قطع بود که کار را برای بازدیدکنندگانی که به نمایشگاه آمده بودند دشوار می‌کرد. این مشکل در ادامه رفع شد.

بازدید تعدادی از دانش‌آموزان از غرفه ایسنا که با هدف آمزش بهتر درس تفکر و سواد رسانه‌ای انجام شد، از دیگر اتفاقات روز سوم نمایشگاه بود. این دانش آموزان با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) فرصت پیدا کردند تا سوالات خود را از خبرنگاران حاضر در غرفه پیرامون سواد رسانه‌ای بپرسند.

از دیگر حاشیه‌های سومین روز، به غرفه انصاف نیوز تعلق داشت. این رسانه که هر روز سوالی را به نظرسنجی می‌گذارد، پس از طرح این پرسش که «به نظر شما روند تغییرات کدام یک واقعی‌تر بود، الهام چرخنده یا گلشیفته فراهانی» مجبور به توقف این نظرسنجی شد.

اما از نکات قابل توجه نمایشگاه مطبوعات، حضور سالمندان و افرادی است که به‌رغم مشکلات جسمی و دشواری برای حضور، در مصلی حاضر می‌شوند و با رسانه مورد علاقه خود تعامل می‌کنند.

ویژه‌نامه امروز نمایشگاه مطبوعات توسط روزنامه «ستاره صبح» منتشر شد. بخشی از این ویژه‌نامه به سخنرانی‌های مراسم افتتاحیه اختصاص داشت.

حاشیه دیگر نمایشگاه، به غرفه ماهنامه خط خطی تعلق داشت. این نشریه طنز از همان آغاز نمایشگاه، با ساخت دکوری از کاریکاتور برخی سیاستمداران، مقابل تصویر حمید بقایی یک زنبیل قرمز خرید قرار داده که با استقبال مردم برای عکس گرفتن همراه شده است. حضور رضا کیانیان در سومین روز از نمایشگاه در غرفه خط خطی ساعت ۱۸ اتفاق افتاد که تجمع بازدیدکنندگان در این غرفه را موجب شد.

غرفه رادیو ایران طبق برنامه‌ای که دارد، تست گویندگی و اجرا از بازدیدکنندگان را در سومین روز برگزاری نمایشگاه ادامه داد. این اقدام، با تجمع بازدیدکنندگان مقابل این غرفه همراه بود.

هفته‌نامه چهلچراغ امروز میزبان سونیا پوریامین، مجری تلویزیون بود و او با حضور در غرفه این هفته‌نامه درباره رسانه صحبت کرد. همچنین این هفته‌نامه به برگزاری مسابقه گات تلنت خود با حضور بازدیدکنندگان ادامه داد.

در سومین روز از نمایشگاه مطبوعات، ساعت ۱۸ مقابل غرفه مجله خانواده سبز صف طولانی از بازدیدکنندگان ایجاد شد. این ازدحام به دلیل قرعه‌کشی میان افرادی بود که از این غرفه مجله خریداری کرده‌اند.

در این روز غرفه اولین بیمارستان مطبوعاتی کشور، مجله خود (مشق تندرستی) را به طور رایگان میان بازدیدکنندگان عرضه کرد و ساعت ۱۶ میان بازدیدکنندگانی که ثبت‌نام کرده بودند قرعه‌کشی انجام شد.

از نکات قابل توجه نمایشگاه امسال شیوه‌ای است که غرفه ایران تئاتر برای دعوت از مهمانان طراحی کرده است. بر این اساس فردی با لباس سنتی همراه با بروشوری که در دست دارد، در راهروهای نمایشگاه حاضر می‌شود، این غرفه را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند و مردم با او عکس یادگاری می‌گیرند.

در روز یکشنبه خبرگزاری آنا نشستی با عنوان «فساد در فوتبال» را با حضور کاظم اولیایی و واعظ آشتیانی مدیرعاملان سابق باشگاه استقلال برگزار کرد. این نشست هم با استقبال مواجه شد.

هفته‌نامه آتیه نو امروز ویژه‌نامه‌ای را برای نمایشگاه مطبوعات منتشر و به طور رایگان در غرفه‌ها توزیع کرد. این بولتن با یادداشت‌هایی از فریدون صدیقی، رضا قوی فکر و محمد آقازاده همراه بود که به دغدغه‌های شغلی روزنامه‌نگاران پرداخته بودند.

همچنین ماهنامه قلمروی رفاه که در زمینه سیاستگذاری اجتماعی فعالیت می‌کند امروز به طور رایگان در غرفه‌های نمایشگاه توزیع شد.

در سومین روز از نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ایکنا مسابقه‌ای به نام صداقت رسانه‌ای را برگزار کرد که بازدیدکنندگان می‌توانستند تعریف خود از صداقت رسانه‌ای را بر روی بنری که این خبرگزاری درست کرده بود، بنویسند.

روزنامه‌های همشهری و شهروند طبق روال دو روز گذشته مسابق‌ های تیترزنی خود را برگزار کردند. غرفه سلامت آنلاین نیز از بازدیدکنندگانی که از این غرفه دیدن می کردند فشار و قند خون می گرفت.

همچنین ماهنامه نیک و نو که برای طب سنتی و اسلامی است دمنوش‌خانه‌ای را در نمایشگاه مطبوعات به راه انداخته و مردم را برای نوشیدن دمنوش به این غرفه می‌کشاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha