• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96080905739
  • خبرنگار : 30054

حمایت سازمان بین‌المللی دانشگاهیان از اعضای انجمن‌های علمی

حمایت سازمان بین‌المللی دانشگاهیان از اعضای انجمن‌های علمی

نماینده سازمان بین‌المللی ISIC در ایران از ارائه بسته حمایتی این سازمان ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا شمشیرگر، نماینده سازمان بین‌المللی ISIC در ایران، درباره ماهیت سازمان ISIC گفت: موفقیت اعضای انجمن‌های علمی از مأموریت‌های ویژه این دفتر در ایران است و این مأموریت را از طریق فراهم آوردن خدمات مورد نیاز اعضای انجمن‌های علمی دانشگاه‌های کشور فراهم می‌کند.

شمشیرگر بیان کرد: این سازمان تحت نظارت یونسکو با ایجاد تسهیلات برای بهبود زندگی جامعه دانشگاهی، خدمات متمایز مورد نیاز جامعه دانشگاهیان را تسهیل می‌کند. اعضای این سازمان در ایران ضمن بهره‌مندی از خدمات ویژه داخلی می‌توانند از تمامی امکانات بین‌المللی بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: افزون بر خدمات و تسهیلات داخلی و بین‌المللی، دفتر سازمان در ایران در نظر دارد تا در تکمیل خدمات معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انجمن‌های علمی دانشجویی حمایت ویژه به عمل آورد تا در راستای درون‌زایی اقتصاد مقاومتی و برون‌نگری جامعه دانشگاهی قدم‌های محکمی بردارند.

مدیر دفتر ISIC در ایران، حمایت‌های این سازمان از انجمن‌های علمی را در قالب‌های «حمایت از کنگره‌ها و همایش‌های علمی»، «حمایت از دوره‌های آموزشی»، «حمایت از نشریات انجمن‌های علمی»، «تقدیر از اعضای همکار فعال» و «معرفی انجمن به‌عنوان نماینده ثبت‌نام سازمان در دانشگاه» عنوان کرد.

نماینده سازمان بین‌المللی دانشگاهیان در ایران افزود: در کنار حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان، این سازمان برای شرکت‌های مصوب انجمن‌های علمی، گرنت توسعه فراهم می‌کند تا سرعت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان انجمن‌های علمی را تسریع کند. همچنین در راستای توانمندسازی اعضای انجمن‌های علمی و دانشجویی، دوره‌های مهارت‌های کارآفرینی و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را با همکاری استادان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می‌کند.

شمشیرگر با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی محسوب می‌شود، تعهدات سازمان ISIC پیرامون حمایت از دوره‌های آموزشی انجمن‌های علمی را معرفی مدرس برای دوره‌های «مقاله‌نویسی، مهارت‌های شغلی، کارآفرینی، انجمن علمی حرفه‌ای» و تأمین هزینه‌های مدرسان پس از انعقاد توافقنامه‌های مشترک عنوان کرد.

وی همچنین حمایت از نشریات انجمن‌های علمی را با توجه به ترویج دانش در میان دانشگاهیان مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان ISIC از سال 1383 به‌واسطه پیگیری دانشگاه تهران فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و در حال حاضر، امکان بهره‌مندی همه دانشجویان دانشگاه‌های کشور از خدمات ملی و بین‌المللی فراهم‌ شده است که با مراجعه به وب‌گاه این سازمان امکان دریافت عضویت و خدمات مقدور شده است. این سازمان هر سال تعداد محدودی از دانشجویان را مورد حمایت فعالیت‌های توسعه‌ای خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۲

من از حمایت سازمان شما خوشحال شدم امیداست مطابق شعار در زمینه تطبیق هم باشد.