• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96081005815
  • خبرنگار : 71434

روسیه از ۳۳ جریان سوری برای کنفرانس سوچی دعوت کرد/دمشق استقبال و مخالفان رد کردند

روسیه از ۳۳ جریان سوری برای کنفرانس سوچی دعوت کرد/دمشق استقبال و مخالفان رد کردند

دولت روسیه روز سه‌شنبه از ۳۳ گروه و حزب سیاسی برای حضور در "کنفرانس مردمی" سوریه که قرار است اواسط نوامبر در سوچی برگزار شود، دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه در فهرستی اسامی احزاب و گروه‌های سیاسی دعوت شده به این کنفرانس را اعلام کرد. روس‌ها ابراز امیدواری کردند که در این کنفرانس جزئیات قانون اساسی جدید سوریه و اصلاحات سیاسی احتمالی بررسی شود.

این کنفرانس قرار است ۱۸ نوامبر جاری (۲۷ آبان) در شهر سوچی روسیه برگزار شود.

همزمان بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که دمشق برای مشارکت در این کنفرانس آماده است.

الجعفری در جریان کنفرانسی مطبوعاتی که در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد اعلام کرد: این کنفرانس نتیجه مذاکرات میان روسیه و سوریه و همچنین پیروزی‌های سوریه در میدان نبرد است.

علاوه بر این یک مسئول کرد سوری به خبرگزاری رویترز گفت که روسیه از مسئولان مناطق خودگردان کردها در شمال سوریه برای حضور در کنفرانس سوچی دعوت به عمل آورده است.

بدران چیاکور، از مسئولان مناطق خودگردان کرد در شمال سوریه در این باره گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و تاکنون موضع‌مان مثبت است.

وی گفت: طی نشست‌هایی با مسئولان روس در شمال سوریه که ماه گذشته برگزار شد از کردها برای این کنفرانس دعوت شده است.

یکی از مذاکره کنندگان روسیه نیز درباره پرونده سوریه اخیرا گفته بود که این کنفرانس بر تلاش برای رسیدن به راهکاری میانه درباره سوریه تمرکز خواهد داشت.

محمد علوش: "انقلاب" سوریه کنفرانسی تحت نظر روسیه را رد می‌کند

محمد علوش، مسئول برجسته مخالفان سوریه اظهار داشت: مخالفان کنفرانس گروه‌های سوری را که قرار است ۱۸ نوامبر در روسیه برگزار شود رد می‌کنند و آن را نشست "نظام - نظام" می‌دانند.

علوش عضو هیئت عالی مذاکرات گفت:‌ هیئت عالی با ذکر نامش در لیست مدعوین شوکه شد و درصدد صدور بیانیه‌ای با گروه‌های دیگر برای بیان مخالفت خود با این کنفرانس است.

در این راستا، ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد، دعوت از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه یا یگان‌های مدافع خلق برای شرکت در کنفرانسی درباره سوریه تحت نظارت مسکو غیرقابل قبول است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha