• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 96081006242
  • خبرنگار : 71564

وزش باد و گرد و خاک، پدیده جوی غالب در عتبات عالیات و مرز ایران وعراق

وزش باد و گرد و خاک، پدیده جوی غالب در عتبات عالیات و مرز ایران وعراق

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد در استان‌های مرزی از تداوم گرد و خاک در کربلا و نجف و شهرهای مرزی خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط جوی سه استان مرزی کشور توضیح داد: آسمان ایلام فردا (۱۱ آبان) نیمه ابری با وزش باد شدید و احتمال بارش با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۷ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۲ آبان ) نیمه ابری با وزش باد در بعد ازظهر گرد و خاک، با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی اهواز نیز گفت: آسمان اهواز فردا (۱۱ آبان)،‌ قسمتی ابری با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۱ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۲ آبان) قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعد ازظهر گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین آسمان کرمانشاه نیز فردا صاف تا نیمه ابری با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۷ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۲ آبان) نیمه ابری تا ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد در بعد ازظهر گرد و خاک با بیشینه و کمینه ۲۲ و ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه درباره وضعیت جوی کربلا اظهار کرد: آسمان کربلا فردا صاف در بعد ازظهرهمراه با وزش باد و گرد و خاک رقیق با بیشینه و کمینه دمای ۳۱ و ۱۸ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۲ آبان)  کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۳۰ و ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه آسمان نجف فردا صاف در بعد ازظهر همراه با وزش باد و گرد و خاک رقیق با بیشینه و کمینه دمای ۳۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۲ آبان) کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک با  بیشینه و کمینه دمای ۳۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کاظمین طی دو روز آینده توضیح داد: وضعیت جوی کاظمین پنجشنبه (۱۱ آبان) صاف در بعد ازظهرهمراه با وزش باد و گرد و خاک رقیق با بیشینه و کمینه دمای ۳۲ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین دمای این شهر روز جمعه (۱۲ آبان) کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۳۲ و ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی افزود: وضعیت جوی مرز خسروی (قصر شیرین) فردا نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای ۳۰ و ۱۵ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۲ آبان) نیمه ابری با وزش باد و احتمال رعد و برق در بعد ازظهر گرد وخاک با بیشینه و کمینه دمای ۲۸ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان با اشاره به اینکه آسمان مهران فردا صاف تا نیمه ابری با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد است، تصریح کرد: مهران روز جمعه (۱۲ آبان) قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعد ازظهر گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۳۴ و ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha