• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 96081006359
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد خبر داد

وجود ۳۷۰هزار دختر بازمانده از ازدواج در روستاها

وجود ۳۷۰هزار دختر بازمانده از ازدواج در روستاها

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۳۷۰ هزار دختر بازمانده از ازدواج در روستاهای کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا، آذر اسماعیلی در کارگروه بانوان و خانواده استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این دختران دچار مشکلات روحی و روانی هستند و مردی برای ازدواج با آنان وجود ندارد.

وی بیان کرد: در دو دهه اخیر اقدامات خوبی در استان انجام شده است و باید داشته‌ها و نداشته‌ها را در کنار همدیگر قرار داد.

مدیرکل امور حمایتهای اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: ‌اگر جلسه دو نکته اجرایی داشته باشد، گامی به جلو است و ما رصد کشوری داریم.

اسماعیلی تصریح کرد: استان ظرفیت‌های بسیار بالایی برای توسعه  و رشد دارد و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد. یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد کشور قرار دارند.

وی ادامه داد: ۵۶۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در مناطق محروم هستند که ۷۰ درصد از این جمعیت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند. در ۳۰ درصد دیگر نیز زنان به دلیل از کارافتادگی مردان، سرپرست خانوار محسوب می شوند.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و اقدامات لازم را  محقق سازیم و تعاملات بین بخشی نیز ضروری است.

اسماعیلی تاکید کرد: کمیته امداد از سال گذشته توجه ویژه  به مناطق محروم را شروع کرده است و سنجش ها و هدفگذاری هایی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به پراکندگی روستاها، بر لزوم تدوین منظومه‌های روستایی تاکید و بیان کرد: باید با هدفگذاری در یک منطقه، اعتبار خاص گرفت و طرح را به  دولت ارائه دهد و می توان تجمیع روستایی را محقق ساخت. ‌استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند پایلوت این حوزه شود.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: مناطق برخوردار بیش از مناطق محروم از منابع و اعتبارات استفاده می کنند و  باید به حوزه مناطق کمتر برخوردار نیز توجه داشت.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha