• شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 96081307642
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس بیمارستان علوی اردبیل اعلام کرد

وقوع 751 مورد سکته مغزی طی سال جاری در اردبیل

وقوع 751 مورد سکته مغزی طی سال جاری در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس بیمارستان علوی اردبیل با اشاره به اینکه در 6 ماهه سال جاری 751 مورد سکته مغزی در استان رخ داده است، خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل سکته مغزی سن بالا، فشار خون، دیابت، چربی، اختلالات قلبی و عوامل ژنتیکی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وحید عباسی به مناسبت روز جهانی سکته مغزی در نشست با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: سن سکته مغزی نسبت به گذشته پایین آمده است بطوریکه با شیوع عواملی از جمله اضافه‌ وزن و چاقی در بین کودکان و نوجوانان اردبیلی سکته مغزی بی شک در 20 سال آینده در نسل های آینده بیشتر نمایان خواهد شد. 

به گفته رئیس بیمارستان علوی اردبیل سن، ژنتیک، فشارخون، دیابت، چربی، اختلالات قلبی و استرس می‌تواند از عوامل بروز سکته مغزی باشد.

وی با بیان اینکه آمار سکته مغزی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابری دارد، افزود: در فرودین ماه سال جاری ۹۸ مورد سکته مغزی، در اردیبهشت ماه ۱۴۶ مورد، در خرداد ۱۴۵ مورد، در تیر ماه ۱۴۰ مورد، در مرداد ماه ۱۳۲ مورد و در شهریور ماه ۹۰ مورد بیمار سکته مغزی به این بیمارستان ارجاع شده است. 

دکترعباسی به استفاده از شیوه درمانی تزریق آمپول TPA در بیمارستان علوی اردبیل اشاره کرد و گفت: اغلب بیماران سکته مغزی با تاخیر به بیمارستان هدایت می شوند بطوریکه تزریق به موقع TPA می‌تواند از عوارض سکته مغزی جلوگیری کرده و بازگشت بیمار به وضعیت عادی را تسریع بخشد. 

وی علائم سکته مغزی  را اختلال تکلم، ضعف و ناتوانی دست‌وپا و فلج یک طرف صورت عنوان کرد. 

عباسی یادآور شد: سکته مغزی به عنوان  سومین علت مرگ و میر در دنیا محسوب می شود بطوریکه در گذشته بیشتر در سنین بالاتر از  50 سال اتفاق می افتاد ولی متاسفانه در سال‌های اخیر در سنین پایین نیز مشاهده می شود. 

وی در ادامه  از راه اندازی ساختمان جدید بلوک زایمان در این بیمارستان علوی خبر داد و افزود: این ساختمان در اردبیل با 30 درصد ظرفیت و با تجهیزات محدود راه اندازی شده و قرار است بخش زایمان بی درد و زایمان در آب هم بزودی راه اندازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha