• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۶ / ۱۹:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96081509335
  • خبرنگار : 71415

/به روزرسانی شده/

بارزانی: از برگزاری همه‌پرسی پشیمان نیستم/ اکنون روس‌ها دوست بهتری برای کردها هستند

بارزانی: از برگزاری همه‌پرسی پشیمان نیستم/ اکنون روس‌ها دوست بهتری برای کردها هستند

رئیس مستعفی اقلیم کردستان عراق می‌گوید از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان با وجود پیامدهایش پشیمان نیست،‌ اما در روابط این اقلیم با آمریکا تجدید نظر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ان‌پی‌آر، مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق در مصاحبه با این پایگاه با اشاره به اینکه از مشاهده موضع انفعالی آمریکایی‌ها نسبت به اقداماتی که بغداد از جمله در ارتباط با تصرف شهر کرکوک انجام داد، ‌ناراضی است، گفت: آنها (عراقی‌ها) از سلاح‌های آمریکایی از جمله تانک‌های آبرامز و دیگر سلاح‌هایی که دولت آمریکا به ارتش عراق برای استفاده در جنگ علیه گروه تروریستی داعش داده بود، استفاده می‌کردند با این حال آنها این سلاح‌ها را علیه مردم به کار بردند و آمریکایی‌ها سکوت اختیار کردند. انتظار چنین اتفاقی نمی‌رفت.

بارزانی با وجود آنکه از سال ۲۰۰۳ به همراه کردها از هم‌پیمانان نزدیک دولت آمریکا محسوب می‌شد از لازمه تجدیدنظر در این رابطه خبر داده و گفت: شما باید بدانید که قرار است یک تجدیدنظر جدی در این رابطه انجام دهیم. شاید اکنون روس‌ها دوست بهتری به نسبت آمریکایی‌ها برای کردها باشند.

او با اشاره به اینکه شبه‌نظامیان کرد اغلب با حقوق و تجهیزات کم و ناچیز در راه جنگ با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش جانشان را دادند گفت: مسلما این وضعیت قرار نیست تاثیر مثبتی در آرای عمومی در کردستان بگذارد زیرا عشق، امید و اعتمادی که مردم این منطقه به آمریکا داشتند تنزل یافته و روز به روز کمتر می‌شود.

بارزانی با اشاره به اینکه همچنان فکر می‌کند اقداماتش در برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان ارزشش را داشته گفت: البته من به این نتیجه افتخار می‌کنم و بسیار مفتخر هستم که ما این فرصت را به مردم کردستان دادیم تا رای‌شان را اعلام کنند و من به هیچ وجه از این بابت متاسف نیستم.

بارزانی با اشاره به این نکته که همچنان اعتقاد دارد تشکیل یک کشور کرد اجتناب ناپذیر است، گفت که بسیاری از نسل جوان کرد رزمنده بوده و برای استقلال خواهند جنگید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha