• جمعه / ۱۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96081910878
  • خبرنگار : 71421

هلال احمر باید به اصل و ریشه خود برگردد

حضور 100 هزار داوطلب فعال در سازمان داوطلبان هلال احمر

حضور 100 هزار داوطلب فعال در سازمان داوطلبان هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور 100 هزار داوطلب فعال در سازمان داوطلبان هلال احمر، گفت: هلال احمر باید به اصل و ریشه خود یعنی مردم برگردد.

رضا اندام در گفت‌وگو با ایسنا گفت: یکی از مسائل عمده‌ای که در سازمان داوطلبان وجود دارد این است که راه همواری برای ورود مردم به جمعیت پیدا کنیم و نگاه‌های دولتی را از جمعیت هلال احمر دور کنیم. هلال احمر باید به اصل و ریشه خودش برگردد و این ریشه مردم هستند که اگر این بستر هموار شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: هلال احمر مدت‌ها دچار بیماری روزمرگی شده بود که از دوره دکتر ضیایی با نگارش برنامه پنج ساله اول مجموعه کم کم در حال خروج از این رخوت است. دکتر پیوندی هم پس از آمدن به هلال تاکید کرد که میثاق ما همان برنامه پنج ساله است و نشان داد او هم به برنامه محوری علاقمند است.

اندام ادامه داد: از همین رو ما برنامه‌های مختلفی را ارائه کردیم. یکی از آنها مربوط به سمن‌ها و خیریه‌هاست و باید بتوانیم گزارش خوبی از این سمن‌ها و خیریه‌ها در اختیار دولت قرار بدهیم. چرا که ما می‌توانیم پل ارتباطی خوبی بین سمن‌ها و دولت باشیم و آگاهی درستی از وضعیت آنها به دست بیاوریم.

وی در ادامه گفت: داوطلبان خودشان را شریک دولت می‌دانند و از این منظر است که می‌توانند بسیاری از مشکلات دولت‌ها را پوشش بدهند و در زمینه‌های مختلفی مانند رفاه و آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در زمان ورودش به این سازمان اطلاعات درستی از جمعیت فعال داوطلبان وجود نداشت، گفت: در حال حاضر در تلاشیم که این مشکل را رفع کنیم و از همین رو سامانه ساجد را ایجاد کرده‌ایم که کمک می‌کند آمار واقعی از تعداد داوطلبان داشته باشیم.

به گفته وی، در صورتیکه این اتفاق بیفتد به راحتی می‌توانیم هم آنها را حفظ کنیم و همچنین به تعداد داوطلبان بیفزاییم. وقتی بدانیم که چه گروه هدفی بیشترین داوطلبان ما را تشکیل می‌دهند می‌توانیم تمرکز اصلی‌مان را روی آنها بگذاریم.

اندام در ادامه اظهار کرد: با نگهداری داوطلبان و جذب افراد جدید می‌توانیم فعالیت‌های بهتری انجام بدهیم و در حال حاضر نیز در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی از شیوه‌های نوین استفاده می‌کنیم. به طوریکه خیرین ما می‌توانند از سرانجام کمک‌هایشان کاملا مطلع شوند و بدانند که این کمک‌ها به دست چه کسی رسیده است.

وی در مورد تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر حدود 100 هزار داوطلب فعال داریم و تعداد کل داوطلبان جمعیت بیش از دو میلیون نفر است.

وی افزود: با توجه به ایجاد سامانه ساجد سازمان‌های داوطلبان و جوانان می‌توانند از این طریق به طور کامل داوطلبان را رصد کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در مورد جمع‌آوری کمک‌ها برای آوارگان میانماری اظهار کرد: ما در جامعه خودمان افراد نیازمند زیادی داریم اما باید به این نکته هم توجه کنیم که وقتی جزو یکی از جمعیت‌های برتر دنیا هستیم. باید در این زمینه فعال باشیم ضمن اینکه به این موضوع هم باید توجه کنیم که وقتی خودمان هم با بحران مواجه می‌شویم کشورهای دیگر هم به کمک ما می‌آیند. وظیفه ماست که با کمک همدیگر دست به دست هم دهیم تا کمک‌های مناسبی جمع‌آوری شود.

وی درباره اینکه تا کنون چه میزان کمک نقدی جمع‌آوری شده است اظهار کرد: کمک‌های زیادی جمع‌آوری شده است و این در حالیست که اگر قرار باشد که ما در یک دوره شش ماهه بخشی از خدمات را ارائه بدهیم به بیش از 50 میلیارد تومان نیاز داریم. این در حالیست که علاوه بر ما بسیاری از کشورهای دیگر در منطقه اقدام به ارائه خدمات تخصصی کرده‌اند و به عنوان مثال یک کشور فقط در مورد بیماری سرخک، یک کشور در زمینه بیماری آبله فعالیت می‌کند و ما هم دو وظیفه را بر عهده گرفتیم که یکی بحث درمانی است تا بتوانیم بخشی از نیازها را پوشش بدهیم و مرحله دوم تامین امنیت غذایی و ایجاد آشپزخانه است.

اندام در مورد جمع‌آوری کمک‌های مردمی از سوی ارگان‌های دیگر گفت: تنها نهاد رسمی و بین‌المللی شناخته شده جمعیت هلال احمر است و نهادهای دیگری که این کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کنند باید این کمک‌ها را از طریق هلال احمر به آوارگان ارائه کنند.

وی اضافه کرد: از زمانی که بیمارستان صحرایی را در منطقه مستقر کنیم یک زمانبندی شش ماهه را در نظر گرفتیم تا خدمات ارائه دهیم و به مرور کارها را به خود کشور بنگلادش واگذار کنیم. این مسئله علاوه بر اینکه یک کار انسانی است، یک تجربه بین‌المللی بسیار خوب هم برای ما محسوب می‌شود و می‌توانیم از تجربه‌های جمعیت‌های دیگر استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha