• شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 96082011263
  • خبرنگار : 71496

گروه‌های فلسطینی ۳۰ آبان در قاهره گرد هم می‌آیند/ انتخابات و امنیت ملی در الویت گفتگوها

گروه‌های فلسطینی ۳۰ آبان در قاهره گرد هم می‌آیند/ انتخابات و امنیت ملی در الویت گفتگوها

گروه‌های فلسطینی بار دیگر طی ماه جاری میلادی با دعوت مصر برای نشستی در قاهره گردهم می‌آیند. پرونده انتخابات در راس مسایلی قرار دارد که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، قرار است دیدار گروه‌های فلسطینی در تاریخ بیست و یکم ماه جاری میلادی(۳۰ آبان) با هدف بررسی نتایج توافق‌های اخیر برگزار شود.

پرونده انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، پارلمانی و شورای ملی فلسطین در راس مسایلی قرار دارد که در این نشست بررسی خواهد شد.

همچنین مسایل مربوط به تشکیل دولت فلسطین، تامین بودجه لازم برای پرداخت حقوق کارمندان و نیز فراهم کردن خدمات اساسی از جمله آب و برق در نوار غزه مطرح و بررسی خواهند شد.

از پرونده‌های جنجالی که در این نشست مطرح خواهد شد، مساله امنیت داخلی فلسطین و سرنوشت حدود ۳۰ هزار نیروی پلیس حماس و راهکاری برای ادغام آنها با نیروهایی است که پیش از کنترل حماس بر غزه در سال ۲۰۰۷ در این منطقه فعالیت داشتند.

پیش‌بینی می‌شود، در نشست آتی در خصوص توافق صورت گرفته درباره موارد استفاده از سلاح‌هایی که در اختیار گردان‌های القسام و گردان‌های سرایا القدس قرار داشته و قرار است از آنها تنها بر اساس دستورات تشکیلات خودگردان استفاده شود نیز گفتگو شود.

آشتی اجتماعی

همچنین قرار است پرونده جدیدی مبنی بر "آشتی اجتماعی" در نشست آتی مطرح شده و گروه‌های فلسطینی طرحی را برای جبران خسارت خانواده‌های قربانی اختلافات سیاسی در فلسطین ارائه دهند که طی آن روند آشتی ضمانت شده و از هر گونه حرکت انتقام جویانه‌ای ممانعت شود.

این دعوت قاهره از گروه‌های فلسطینی پس از امضای توافقنامه آشتی میان دو جنبش فتح و حماس به صورت نهایی در اکتبر گذشته و انحلال کمیته حماس در نوار غزه و واگذاری گذرگاه‌های مرزی به دولت وفاق ملی فلسطین انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha