• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96082111815
  • خبرنگار : 71477

دوترته: ترامپ در دیدارمان مساله حقوق بشر را مطرح نمی‌کند/ هشدار درباره تقلید سلام نظامی دوترته

دوترته: ترامپ در دیدارمان مساله حقوق بشر را مطرح نمی‌کند/ هشدار درباره تقلید سلام نظامی دوترته

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا جنگ رودریگو دوترته، همتای فیلیپینی‌اش با قاچاقچیان موادمخدر تحسین کرد، دوترته ابراز اطمینان کرد که ترامپ در دیدارش با وی نگرانی‌ها نسبت به حقوق بشر را مطرح نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترامپ قرار است امروز (یکشنبه) پیش از آغاز نشست‌های دو روزه وارد مانیل، پایتخت فیلیپین شود و گروه‌های حقوق بشری از وی خواسته‌اند تا دوترته را به خاطر کشتار هزاران تن در جریان سرکوب جنجالی مبارزه با موادمخدر تحت فشار بگذارد.

دوترته گفت: مطمئنم زمانی که با ترامپ دیدار کنم او مساله حقوق بشر را مطرح نخواهد کرد؛ چراکه ترامپ در جریان دیدار مختصری که در حاشیه نشست منطقه‌ای روز شنبه در ویتنام داشتیم مرا به خاطر مبارزاتم علیه موادمخدر و قاچاقچیان موادمخدر تحسین کرد.

وی افزود: ترامپ در این دیدار با اشاره به سرکوب‌هایی که در مبارزه با موادمخدر صورت می‌گیرد و همچنین کمپین نظامی علیه طرفداران گروه تروریستی داعش در جنوب فیلیپین به من گفت: به خوبی به این مساله رسیدگی می‌کنی.  

عفو بین‌الملل روز شنبه از ترامپ خواست که مساله نگرانی‌های حقوق بشر و کشتارهای غیرقانونی را به صورت علنی یا خصوصی با دوترته مطرح کند چراکه این دو رئیس‌جمهور قرار است روز دوشنبه نشست دوجانبه‌ای با یکدیگر داشته باشند.

سلام نظامی دوترته

در همین حال منتقدان نسبت به سلام نظامی‌ دوترته با مشت گره کرده در مقابل سینه‌اش که ممکن است ترامپ و دیگر رهبران جهان در نشست روز یکشنبه در فیلیپین تقلید کنند،‌ هشدار دادند.

آنها گفتند، این ژست بیانگر خشونت‌هایی است که در جنگ دوترته با قاچاقچیان موادمخدر وجود داشته که در جریان آن جان هزاران تن گرفته شده است.

این منتقدان همچنین می‌گویند، این سلام نظامی مشابه با سلام نظامی آدولف هیتلر، رهبر نازی‌هاست.

معاون بخش آسیای دیده‌بان حقوق بشر گفت: رهبرانی خارجی باید بدانند که این مشت گره کرده سمبل حمله هدفمند دوترته به اجرای قانون است که یک فاجعه حقوق بشری را برای هزاران تن از فیلیپینی‌ها به وجود آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha