• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96082111859
  • خبرنگار : 71132

مطهری خبر داد

احتمال لغو تعطیلی ۸ ربیع‌الاول با ارائه یک طرح

احتمال لغو تعطیلی ۸ ربیع‌الاول با ارائه یک طرح

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تعطیلی هشتم ربیع‌الاول را بی‌مبنا دانست و ابراز امیدواری کرد که این تعطیلی با ارائه طرحی لغو شود.

به گزارش ایسنا، در یادداشت علی مطهری تحت عنوان «تعطیلی بی‌مبنا» که در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:

«تعطیلی هشتم ربیع‌الاول که امسال مصادف با ۶ آذر است، یک خطا و موجب وهن مجلس شورای اسلامی است. هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و طبعا روز آغاز امامت حضرت ولیعصر (ع) است. سوال این است که چه ضرورتی برای تعطیلی این روز هست؟ اولا مردم در این روز باید عزا بگیرند یا شادی کنند؟ ثانیا فلسفه تعطیلی یک روز آن است که مناسبت مربوط بزرگ داشته شود. آیا این بزرگداشت با تعطیلی بهتر انجام می‌شود یا با دایر بودن ادارات و بخش خصوصی و مطبوعات که هر یک می‌توانند برنامه‌ای و مطلبی داشته باشند؟ ضمنا این روز مجاور نهم ربیع‌الاول است که برخی شیعیان تندرو برنامه‌هایی اجرا می‌کنند که مخالف وحدت اسلامی و مضر به حال دنیای اسلام است.

علاوه بر این نحوه تصویب این تعطیلی هم قابل توجه است. این تعطیلی بنا به توصیه یکی از مراجع صورت گرفت - در حالیکه برخی مراجع نیز موافق نیستند- و به همین دلیل بدون تناسب در میان مواد و بندهای قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ کشور و غفلت نسبی نمایندگان در مجلس نهم به تصویب رسید و البته شورای نگهبان مخالفت کرد و بررسی آن به مجلس دهم کشیده شد و در مجلس دهم نیز با لطایف‌الحیل اجازه صحبت به مخالف و موافق داده نشد و به صورت مرموزی تصویب شد. ان‌شاءالله با ارائه طرحی این تعطیلی لغو خواهد شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۱:۲۸

سلام - آقای مطهری - اگر تعطیلی بد است چرا شما درب مجلس را برای تعطیلی فصلی (سالانه) می بندید؟ چه مناسبتی دارد؟ مگر مجلس در طول سال جمعه ها باز است؟

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۲:۰۸

درود

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۱:۵۵

آقای مطهری شما دیگه کاری نداری بجز این‌که باعث چالش شود رفتن شما به فرانسه تعطیلی مجلس نبود؟ رفته بودی اونجا چه چیزی را آموزش ببینی؟ مردم به تو رای داده‌اند مشکلی از مشکلات‌شان را حل کنی.

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۲:۰۷

آقای مطهری عزیز تمام دغدغه شما بر هم زدن عقاید قابل احترام مردم شده واقعاً این چه حرفیه این روز شادی هست یا گریه چقدر سواد داری ؟ وقتی مبانی اسلامی در کتب درسی یک به یک حذف میشن دکترای این ملت هم انتظار نیست چیزی از اسلام بفهمن بیشتر غرب رو میفهمن تا اسلام محمدی رو دیگه...

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۲:۱۷

چراااااااااااااااااااااااااا ؟ ما حساب کردیم رو تعطیلی

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۲:۴۳

به جای پرداختن به حاشیه لطفا ایسنا بازتاب مشکلات مردم باشد واقعا افسوس به حالتان

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۲:۵۲

داداش گلم ؛ واسه اينه كه : مرگ حقّه و خوب ولي براي همسايه. اونها كه هروقت عشقشون بكشه تعطيلن ، بقيه هم مهم نيستن. تعداد صندلي هاي خالي توي جلسات علني مجلس بيانگر همه چي هست ، حالا غيرعلني هاشو ديگه نديديم چه خبره.

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۳:۰۶

باید نهم ربیع الاول که آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) تعطیل شود. یاحق

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۴:۲۰

احسنت ...

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۳:۰۸

دمت گرم دکتر کاملا با نظرتون موافقم. به خدا با تعطیلات اضافه نه تنها حرمت هیچ واقعه ای گرامی داشته نمیشود, بلکه در بعضی مواقع, باعث اجحاف در مقام آن کسی که برایش تعطیل کرده اند میشود

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۳:۱۲

سلام برای این کشور واین ملت مسلمان و متدین بسیار جای تاسف دارد که یک شخص این چنین جوزده و بی‌درکی نایب رئیس مجلس‌شان است. آقای مطهری در زمین کی داری بازی می‌کنی؟ مایه آبرو برای مرحوم پدرت باش نه سرافکندگی....

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۳:۲۱

سلام خدمت تمام هموطنان گرانقدر خداییش حالا فرض کنیم همه روزها تعطیل باشند مگه اتفاقی می افتد یا همه روز کار باشند مگه باز اتفاق خاصی میافتد.سود بانکی تغییر می کند وضامن وام ها کم می شود.قیمت ها پایین میان.شغل ایجاد میشه.و......البته یک سود برا ملت داره انهم اینکه مجبور نمیشه هی دروغ بشنویم. یه سود هم برا از مابهترون داره این بنده خدا ها میدونی چقدر پول زدن تو جیب مگه نباید تعطیلی باشه که برن عیش ونوش کنند مال ملت بیچاره را.

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۳:۲۳

آقای حاشیه بهتره شما به فکرمعیشت مردم باشید تا بفکر اعتقادات مردم جوانان بیکار و فقر بیداد می‌کنه مثل اینکه این به شما ربطی نداره نه!!!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۳:۴۴

آفرین چرا تعطیلات زیاد بار فشار رو به بخش خصوصی بیارد و بخش دولتی تعطیل باشند و حقوق بگیرند.

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۴:۰۳

آقای مطهری موافقی من کارمند همه تعطیلات رو برم سر کار و کار کنم تا شما ها سر آخر لذت ببرید و پا رو پا بذارید و پروژه های افتتاح شده رو چند باره افتتاح کنید به ملت دروغ پشت دروغ بگید و پولا رو هاپولی کنید !!! گرچه حقیقت هم همین است من که شش آذر میرم سرکار به آقای مطهری بر نخوره دوستان.

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۲۲:۵۱

احسنت

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۴:۱۴

درست گفته... یه مشت ملت تنبل از کار در رو میان اعتراض هم میکنن

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۶:۵۹

لایک

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۲۲:۵۶

ملت تنبلن یا یک مشت فتنه گر اختلاس گر چی میگی علی خودت تنبلی چرا به ملت توهین میکنی

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۱۶:۲۸

حالا مگه فرقی هم میکنه که تعطیل باشه یا نباشه. البته اگه تعطیل شه شاید قسمت گردشگری یه مقدار تکون بخوره

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۱ ۲۰:۱۳

از این تعطیلی های بی مبنا توی تقویم زیاده امیدوارم روزی برسه بقیه نماینده ها هم شهامت داشته باشند در موردش صحبت کنند

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۱ ۱۱:۰۷

جمع کنین بابا ...