• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96082212703
  • خبرنگار : 90089

محمودی: سازمان‌های مردم‌نهاد موثرترین مرجع برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستند

محمودی: سازمان‌های مردم‌نهاد موثرترین مرجع برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستند

نماینده مردم شهررضا در مجلس خطاب به رییس‌جمهور گفت: امیدوارم دولت شما بر خلاف دولت یازدهم با تهیه لایحه‌ای در این زمینه وضعیت بهترین را به وجود آورد. استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد موثرترین روش برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، سمیه محمودی در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس، با تسلیت زلزله غرب کشور، خطاب به رییس‌جمهور و سایر اعضای کابینه، گفت: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در سال جاری شما را با هدف رسیدن کشور به جایگاهی بهتر در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی انتخاب کرد و نمایندگان نیز برای خروج از رکود کمرشکن همکاری خوبی با شما دارند، امیدوارم نتیجه این اعتمادها منتج به برنامه‌ریزی اصولی برای خروج از رکود، بیکاری و تورم باشد.

وی نرخ بیکاری جوانان را ۲۷ درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به عملکرد ضعیف صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات اشتغال این روند باید اصلاح شود و تمهیدات اجرایی مناسبی اتخاذ شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: نحوه استفاده نامناسب بانوان در جایگاه‌های مدیریتی کلان، نارضایتی‌ها را زیاد کرده است. آقای رییس‌جمهور «نمی‌گذارند» و «اجازه نمی‌دهند» را کنار بگذارید تا شاید قدری از این نارضایت‌ها کاسته شود.

محمودی سیستم مدیریتی کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: در پست‌های مدیریتی از بازنشستگان استفاده می‌شود و از این جهت با مشکلات زیادی روبرو هستیم. این مسئله به دلیل عدم استفاده از نخبگان و متخصصان به وجود آمده است. باید از نیروهای جوان و شایسته در پست‌های مدیریتی استفاده شود.

نماینده مردم شهررضا در مجلس افزود: رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم باید هدف اصلی دولت‌مردان باشد اما رفع کودک‌آزاری، کودکان خیابانی و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را نباید فراموش کرد.

وی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: مدیریت ضعیف و دستورالعمل‌های دست و پاگیر فضای کسب و کار موجب تعطیلی واحدهای صنعتی شده و کارآفرینان دیروز به بیکاران امروز تبدیل شده‌اند. واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی با ساز و کار درست انجام نمی‌شود. قیمت‌گذاری و خدمات این شهرک‌ها باید به نحو مطلوب‌تری انجام شود. تحقیقت و تفحص از شرکت شهرک‌های صنعتی موثرتر است و باید انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس وزیر جهادکشاورزی را خطاب قرار داد و متذکر شد: اشتغال کشور در بخش کشاورزی با وجودی که ۹۰ درصد منابع آبی کشور را استفاده می‌کند کمتر از ۱۹ درصد  است، باید با تغییر الگوی کشت براساس آمایش سرزمینی بهره‌وری در این بخش را به نقطه مطلوب برسانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha