• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96082212732
  • خبرنگار : 71290

حاجی بابایی در نطق میان دستور:

بودجه ای که به مجلس ارائه می‌شود درآمدهای دولت نیست

بودجه ای که به مجلس ارائه می‌شود درآمدهای دولت نیست

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان این که استانی کردن یارنه‌ها باتلاقی است که اگر نمایندگان در آن فرو روند، بیرون آمدن امکان پذیر نیست گفت: مشکل امروز حل ردیف‌های متفرقه در بودجه نیست، مشکل این است بودجه‌ای که به مجلس می آید درآمدهای دولت نیست.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در نطق میان دستور امروز خود در جلسه علنی مجلس ضمن تسلیت و همدردی با زلزله زدگان غرب کشور و به ویژه استان کرمانشاه اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی از قله‌های بلند تولیدات فرهنگی، اعتقادی و سیاسی است که جایگاه آن به خوبی شناخته نشده و سرمایه گذاری در این امر تاریخی و جهانی از طرف دولت براساس برنامه ششم نیاز است.

وی خطاب به صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جناب صالحی فرمودید اگر برجام بر هم بخورد آن‌ها را حیرت زده می‌کنیم، برادر عزیز آنها به دنبال بر هم زدن برجام نیستند بلکه آن‌ها برجام را استراتژی ترکیبی تحمیل و تعامل می‌دانند، آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که برجام یک عملیات موفق تحمیلی و تعاملی بوده است که کاخ سفید از آن ماهرانه و با قدرت توسط اوباما از رویکردهای مختلف در برابر ایران استفاده کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس همچنین بیان کرد: برجام ابزار و آغاز مقابله با ایران است نه پایان آن و آمریکا از یک استراترژی جامع و یکپارچه در برابر ایران استفاده می‌کند که همزمان و هماهنگ از چندین ابزار سیاسی ترکیب شده است که در قلب این استراتژی استفاده ترکیبی از تحمیل و تعامل از ابزار تحریم ها نیز استفاده می کند، از طرف دیگر رئیس جمهور فرانسه را برای مذاکره بر روی موفقیت‌های موشکی هماهنگ می کند و از یک طرف دیگر عربستان را در عملیات شبه دزدی حریری نخست وزیر لبنان مامور می کند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه اظهار کرد:  این همه در کنار فضاسازی‌های بین المللی و منطقه‌ای بیانگر آن است که آمریکا زمین بازی را به شکلی طراحی کرده تا بتواند به تمامی مقاصد خود نائل آید و ما ناگزیر از اقداماتی هستیم که به هیچ وجه در تصمیمات آمریکا تاثیرگذار نیست، زیرا آزادی قبل از برجام را نداریم و خود را محدود به برجام می‌دانیم، یعنی همان جاده استراتژیک تعامل و تحمیل؛ به همین دلیل است که شکست این راه استراتژیک آمریکا در مقاومت و برگشت به شرایط قدرتمندانه قبل از برجام امکان پذیر است. تنها راه بر هم زدن این استراتژی و حیرت زده کردن آمریکا راه شهید حججی‌ها و راه احمدی روشن ها است.

این نماینده مجلس با بیان این که دولت در پیشانی مشکلات کشور است و باید همه به دولت کمک کنند تا از مشکلات بزرگی مانند بیکاری، معیشت و رکود اقتصادی عبور کند و قوای سه گانه هم باید همراهی کنند، گفت: امروز بیکاری جوانان و فقر و تبعیض، هر انسان آزاده ای را به واکنش وا می دارد، به همین دلیل است جامعه اجازه حاشیه پردازی به هیچکس را با وجود این مشکلات نمی دهد.

حاجی بابایی تصریح کرد: شرم آور است که ببینیم در کشور خانواده‌ای دو و سه بیکار دارد، بعد دست به حاشیه پردازی زنیم، نقش مجلس نقش کلیدی است و لازمه این اقدامات قانونی و نظارتی است. مجلس باید نقش قدرتمندانه خود را اعمال کند. واردات و صادرات غیر متوازن، قاچاق کالا، آشفته بازار بانکی و نیز علاوه بر خصولتی شدن شرکت‌ها و بدتر از آن خصولتی شدن مسئولیت‌ها و مدیریت‌هاست که دستی در قدرت و ثروت دارند،  مجلس باید مشکلات را پیگیری و به نمایندگی از مردم بتواند از این مشکلات عبور کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: برنامه ششم به فرموده رهبری برنامه جامعی است اما در گوشه عزلت به سر می برد، آیین نامه‌ها و ضوابط اجرایی سرنوشت مشخصی ندارند، موفقیت دولت در سایه قانونمداری است و قانون گریزی شایسته هیچ دولتی نیست، لازم است هر چه سریع‌تر گزارشی از وضعیت اجرایی برنامه ششم به کشاورزان، بازنشستگان و ... داده شود.

وی همچنین بیان کرد: قانون مدیریت خدمات کشوری گمشده‌ای است که همه کارکنان کشوری و لشگری پیگیر آن هستند و دولت سال‌هاست وعده ارائه لایحه را می‌دهد اما با عدم ارائه آن حقوق های نجومی و بی عدالتی در پرداخت ها وجود دارد.

حاجی بابایی در ادامه با بیان این که سخن از اصلاح بودجه است و امروز در مجلس فراوان سخن گفته شد، اظهار کرد: اگر منظور از اصلاح بودجه این است که ردیف های متفرقه درست شود، خب بشود، اگر منظور عملکردی و عملیاتی کردن است این که امسال باید براساس برنامه ششم ۲۰ در صد اجرایی و عملیاتی می شد، چرا نشد؟ مشکل ردیف‌های متفرقه نیست که اگر حل شود خوب است. مشکل این است این بودجه ای که به مجلس ارائه می شود درآمدهای دولت نیست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مشکل امروز ما این است که ۸۷ هزار میلیارد تومان درآمد یارانه‌هاست اما فقط ۳۷ هزار میلیارد در بودجه لحاظ می‌شود، ما از این بودجه معیوب ۱۱ هزار میلیارد تومان را باید به یارانه‌ها دهیم.

نماینده مردم همدان در مجلس تاکید کرد: نمایندگان بدانند استانی کردن یارنه‌ها باتلاقی است که اگر نمایندگان در آن فرو روند، بیرون آمدن امکان پذیر نیست، نباید تیر خلاص را به کسانی زد که با حداقل یارانه‌ها نانی در حد نان خشک خوردن را به آن‌ها هدیه و افتخار می‌کنیم و هزاران غر بزنیم برای این که بتوانیم ۴۵ هزار تومان به فردی بپردازیم که این رقم ۱۰ هزار تومان بیشتر ارزش ندارد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش بیان کرد: در سال ۱۳۹۱، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بودجه عملیاتی دولت بوده و ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش، سال ۱۳۹۵، ۲۸۳ هزار میلیاد تومان بودجه عملیاتی دولت بوده که  ۱/۲۸ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش یعنی در ۴سال  بودجه آموزش و پرورش  به ۱۰ درصد سقوط کرده و پایین آمده در حالی که بودجه‌ها سه برابر افزایش داشته چرا بودجه آموزش و پرورش ۷۵ درصد رشد داشته است؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha