• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96082212842
  • خبرنگار : 71505

صف‌های مهربانی در مراکز انتقال خون

صف‌های مهربانی در مراکز انتقال خون

شهروندان تهرانی برای یاری به هموطنان زلزله‌زده غرب کشور از صبح امروز برای اهدای خون در مراکز انتقال خون حضور پیدا کردند.

سید مرتضی طباطبایی، مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص آمار مراجعه به سازمان انتقال خون برای اهدای خون از صبح امروز تا ساعت 12:15 ظهر گفت: تا این لحظه 830 نفر به مراکز سازمان انتقال خون در استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد حدود 700 نفر خونگیری از آنها انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد حدود 620 نفر آقا و مابقی از بانوان تهرانی بوده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به وقوع زلزله و نیاز خونی حادثه دیدگان، از صبح امروز تاکنون نسبت به سایر روزها مراجعه برای انتقال خون دو برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، محمد یکی از شهروندان تهرانی که برای اهدای خون در مرکز انتقال خون وصال حضور پیدا کرده بود در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتظار یک ساعته خود برای اهدای خون گفت: کرمانشاه پاره‌ای از کشور ایران است و امروز دچار مشکل شده قطعا همه ایران عزادار هستند و همه ایرانی‌ها برای کمک به هموطنان زلزله زده خود لحظه‌ای غفلت نخواهند کرد.  از صبح امروز برای اهدای خون همه به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و من نیز هر میزان که نیاز باشد در صف منتظر خواهم ماند تا این کمک کوچک را به هموطنان خود انجام دهم.

به گزارش ایسنا، یکی دیگر از بانوانی که برای اهدای خون به این مرکز مراجعه کرده بود در گفت‌وگو با ایسنا گفت: حدود یک ساعت است که در صف انتظار حضور دارم و تا به امروز خون نداده بودم. از طریق اخبار درخصوص نیاز هموطنانم در حادثه زلزله کرمانشاه مطلع شدم و به سازمان انتقال خون مراجعه کردم تا شاید با این کار کوچک بتوانم جان یکی از هموطنان خودم را نجات دهم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۸-۲۲ ۱۴:۵۵

با سلام و احترام...در خصوص فراخوان سازمان انتقال خون برای اهدای خون o منفی، لطفا اعلام نمایید که از آنهایی که عضو مستمر اهدای خون هستند، خون می گیرند و از گروه های خونی O منفی که بار اولشان است خون نمی گیرند...مردم کلی توی صف هستند و کلی وقتشان تلف می شود ولی در آخر از آنها خونی گرفته نمی شود چون بار اولشان است