• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96082213095
  • خبرنگار : 71421

سر پل ذهاب در غم و نگرانی

سر پل ذهاب در غم و نگرانی

اینجا، کرمانشاه، سر پل ذهاب، بعدازظهر بعد از زلزله 7.3 ریشتری؛ همه چیز خلاصه می‌شود در چند واژه، غم، بهت و نگرانی.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به مناطق زلزله‌زده، سرپل ذهاب کرمانشاه منطقه‌ای است که زلزله‌ شب گذشته بیشترین خسارت را به آن وارد کرده است. مردم این شهر نگران و وحشت زده و به شدت نیازمند اقلام اولیه به خصوص آب هستند.

در چمن مجموعه ورزشی احرا دائما بالگردهای ارتش و هلال احمر و اورژانس فرود می‌آیند و زمانی که برخی از مردم متوجه می‌شوند در این بالگردها اقلامی به خصوص آب وجود دارد سریعا به سمت آن می‌روند.

در طرف دیگر آمبولانس‌ها و اتوبوس‌آمبولانس‌ها قرار دارند که مصدومان را به داخل آنها می‌برند تا به بیمارستان کرمانشاه اعزام شوند. البته بالگردها نیز هنگام برخاستن چنین کاری را می‌کنند و بعضی از مصدومان نیز توسط بالگرد به مراکز درمانی منتقل می‌شوند. با وجود این تلاش‌ها اما مردم حجم و سرعت خدمات ارایه شده را ناکافی می دانند و نگران سرنوشت خود و خانواده‌شان هستند در شرایطی که در آستانه فصل سرما سقف بالای سرشان ویران شده و همه زندگی‌شان زیر صدها تن خاک دفن شده است.

مردم مناطق زلزله‌زده به اقلام غذایی و چادر نیاز دارند به نحوی که وقتی خودروهای حامل آب و غذا به منطقه وارد می‌شود، دور آن جمع می‌شوند تا بتوانند اقلام غذایی بگیرند. نکته قابل توجه این بود که تلاش آسیب دیدگان برای برداشتن این اقلام تنها از سر خودخواهی نبود چرا که حتی دیده می‌شد یک بطری آب را بین خود تقسیم می‌کردند.

آنها با دیدن خودروهای سازمانی و چهره‌های مسئولان، ضمن اشاره به شرایط و مشکلات موجود خواستار تسریع در روند امداد رسانی می‌شدند.

مردمی که بر اثر زلزله خانه‌هایشان تخریب شده روز خود را در فضای باز شهر سرپل ذهاب سپری می‌کنند و هر گوشه‌ای که امنیت کافی داشته باشد چادری علم کرده‌اند و در آن مستقر شده‌اند. البته امکان داشتن چادرهای شخصی برای همه افراد فراهم نیست و بعضا تعدادی از مردم در گوشه و کنار پارک‌ها روی چمن‌ها نشسته‌اند.

نیروهای جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس کشور، مدیریت بحران و بخشی از مسئولان در حال حاضر در شهر سر پل ذهاب حضور دارند و سعی دارند تا با بررسی‌های بهتر امکانات اسکان و همچنین امدادرسانی برای مردم ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha