• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96082213209
  • خبرنگار : 71542

آخرین آمارها از زلزله؛ 387 فوتی و ۶۶۵۰ نفر مصدوم

آخرین آمارها از زلزله؛ 387 فوتی و ۶۶۵۰ نفر مصدوم

رئیس اورژانس کشور ضمن اشاره به اعزام 200 مصدوم به تهران از وصل شدن 60 درصدی برق در منطقه زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، کولیوند رئیس اورژانس کشور گفت: 200 نفر مصدوم به تهران اعزام شده‌اند. همچنین 2000 مصدوم توسط اتوبوس‌آمبولانس و آمبولانس‌ها و 600 نفر توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی اظهار کرد: امروز یک بیمارستان سیار در منطقه سرپل ذهاب راه اندازی شد که کار بهداشت و درمان مصدومین را انجام می‌دهد.

رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: در شرایط فعلی حمایت روانی و مسائل بهداشتی را باید با جدیت پیگیری کنیم. مصدومین در بیمارستان‌های صحرایی تحت درمان قرار می‌گیرند تا بیمارستان‌ها شرایط مناسبی پیدا کنند.

کولیوند گفت: در حال حاضر روستاهای دشت ذهاب را بررسی کرده‌ایم. فوتی‌های این منطقه دفن شده‌اند و در حال حاضر دنبال اسکان اضطراری شهروندان هستیم.

وی در مورد تامین امکانات گرمایشی برای زلزله زدگان گفت: حدود 60 درصد برق این منطقه وصل شده و مسئولین ذیربط قول داده‌اند که آب نیز به زودی وصل شود. امیدواریم تا آخر شب کارهای باقیمانده انجام شود.

رئیس اورژانس کشور همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام آخرین آمار جان‌باختگان و مصدومین زلزله شب گذشته اظهار کرد: تا ساعت ۱۶ امروز تعداد ۶۶۵۰ نفر مصدوم و ۳۸۷نفر فوت شده بود.

کولیوند گفت: در حال حاضر بالگردهای اورژانس برای انتقال بیماران در منطقه مستقر و آماده باش هستند و انتقال مجروحان مناطق روستایی به سر پل ذهاب ادامه دارد.
وی ادامه داد: مصدومانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه‌تر دارند به تهران منتقل می‌شوند.  همچنین مکان‌هایی به عنوان پد هلیکوپتر در نظر گرفته‌ شده است. آمبولانس‌های اورژانس به محض تحویل گرفتن مصدومان و انجام اقدامات اولیه درمانی در صورت لزوم آنها را با هلیکوپتر به مراکز درمانی دیگر منتقل می‌کنند.

رئیس اورژانس کشور گفت: با هماهنگی هوانیروز ۲۰ فروند بالگرد در خدمت امدادرسانی در آمد. تیم‌های واکنش سریع نیز از همان ساعات اولیه در محل حاضر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha