• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96092111563
  • خبرنگار : 90089

قوامی: خط تولید شرکت لوله گستر اسفراین با فناوری اروپایی متوقف است

قوامی: خط تولید شرکت لوله گستر اسفراین با فناوری اروپایی متوقف است

نماینده مردم اسفراین گفت: با وجودی که خط تولید شرکت لوله گستر اسفراین با صرف میلیون ها دلار از بلژیک خریداری شد و کیفیت لوله های بدون درز نفت و گاز با این فناوری تولید می شود اما شرکت ملی نفت مناقصاتش را به این شرکت نمی دهد.

به گزارش ایسنا، هادی قوامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت پرسید: چرا شرکت لوله گستر اسفراین که متناسب با استانداردهای شرکت ملی نفت توان تولید 60 هزار تن لوله های بدون درز نفت و گاز را دارد از مناقصات کنار گذاشته شده است؟

وی ادامه داد: کاش این روزها درباره مسائل اساسی کشور برای خروج از رکود، ایجاد رونق بیشتر و تکمیل زنجیره ارزش افزوده صحبت می کردیم و به تعطیلی واحدهای تولیدی کشور نمی پرداختیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در دولت قبل تولید 48 هزار تن انواع لوله‌های بدون درز از شرکتهای خارجی گرفته شد و به شرکت لوله گستر اسفراین داده شد. در دولت یازدهم نیز قرار داد تولید 31 هزار تن انواع لوله‌های بدون درز نفت و گاز به این شرکت سپرده شد که با کیفیت تولید شد. اما در دولت دوازدهم این شرکت از کلیه مناقصات کنار گذاشته شد.

قوامی یادآور شد: فناوری تولید به لوله‌های بدون درز در شرکت مذکور از بلژیک خریداری شد که 100 میلیون دلار هزینه در بر داشت. آیا این فناوری با کیفیت اروپایی باید فدای تولیدات بی کیفیت چینی شود که در جای جای بنادر کشور محصولاتش دپو شده است؟ انتظار بود در سال 96 خط تولید این واحد اقتصادی متوقف نمی شد. صد در صد سهام این کارخانه متعلق به دولت است نمی خواهم این کارخانه و سایر کارخانجاتی که به عنوان زنجیره تولید با این کارخانه کار می کنند در سال 96 تعطیل شوند.

نماینده مردم اسفراین متذکر شد: پیام کارگران این کارخانه این است که برای اینکه قیمت تولیدات چینی را بشکنیم حاضریم با حداقل حقوق معاش کار کنیم تا این کارخانه سرپا شود. آنها می گویند حقوق نمی خواهیم، فقط قرارداد می خواهیم.

قوامی گفت: متاسفانه چینی ها با دمپینگ کارخانجات داخلی را زمین می زنند و سپس قیمت‌ها را پس از مدتی افزایش می دهند.

وی خطاب به وزیر نفت تاکید کرد: حداقل 30 هزار تن به این کارخانه بدهید تا حداقل راه نفسش بند نیاید و کارگران آن بعد از هشت، 9 ماه حقوق بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha