• دوشنبه / ۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96100401831
  • خبرنگار : 71186

توقف تولید ۲۵ مدل خودروی غیراستاندارد

"استاندارد" گام اول را محکم برداشت

"استاندارد" گام اول را محکم برداشت

سازمان ملی استاندارد ایران با توقف تولید ۲۵ مدل خودروی غیراستاندارد شرکتهای مدیران خودرو، سایپا، ایران خودرو، بهمن و کرمان موتور؛ گام اول در راه توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت را به خوبی و محکم برداشت.

به گزارش ایسنا، نارضایتی از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی از انتقادات همیشگی مشتریان و البته رسانه‌ها از خودروسازان داخلی بوده است که سرانجام این انتقادات در اواخر سال گذشته باعث تدوین استانداردهای جدید برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شد.

اسفند ماه ۱۳۹۵ سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد و اعلام کرد که براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی منعقد شده است، استانداردهای جدید به تدریج اجرایی خواهند شد.

براساس زمان‌بندی صورت گرفته برای ارتقای استاندارد خودروهای داخلی، از ابتدای دی ماه امسال ۶۱ مورد استاندارد خودرویی اجرایی شد که طبق اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، اجرایی شدن استانداردهای جدید توقف تولید ۲۵ مدل خودروی سواری و سنگین در روزهای اخیر را به دنبال داشته است.

این خودروها شامل MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵ (محصولات مدیران خودرو)، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه‌سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه‌سوز، آریو ۱۵۰۰ سی‌سی (محصولات گروه خودروسازی سایپا)، پژو پارس با موتور XUM (محصول ایران خودرو)، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰بنزینی و دوگانه‌سوز، آسا B ۵۰F (محصولات گروه خودروسازی بهمن) و لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان  X۶۰، جک J۵ و هیوندای i۱۰ (محصولات کرمان موتور) و برخی از خودروهای سنگین جاده‌ای هستند.

در این شرایط با اقدام سازمان ملی استاندارد ایران در اجرای دقیق و بدون مسامحه استانداردهای جدید خودرویی، گام اول در راستای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و جلب رضایت مصرف‌کنندگان به خوبی و با قدرت برداشته شد.

البته این گام اول سازمان ملی استاندارد ایران در راه توقف تولید خودروهای غیراستاندارد و بی‌کیفیت است به‌گونه‌ای که از ابتدای تیر ماه سال آینده (۱۳۹۷) نیز دو مورد استاندارد جدید به ۶۱ استاندارد قبلی اضافه می‌شود و در نهایت با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال آینده (۱۳۹۷)، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش می‌یابد.

بنابراین اگر خودروسازان نجنبند و ایرادات کیفی باقی محصولات خود را برطرف نکنند از ابتدای تیر ماه ۱۳۹۷ و همچنین دی ماه ۱۳۹۷ شاهد توقف تولید برخی دیگر از خودروهای داخلی خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۴ ۱۲:۰۰

سلام ، خدا را شکر ، انشالله تکلیف خودروهای ایران خودرو و سایپا هم مشخص بشوند تا مردم هم از آلودگی هوا راحت بشوند هم از رانندگی با ماشین های با کیفیت لذت ببرند. متشکرم

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۴ ۱۴:۴۱

اره مردم نه همه 200 میلیون دارن نمی دونم چرا خودرو با کیفیت نمی خرن ..همش میرن بی کیفیت می خرن

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۴ ۱۴:۵۲

از حرف تا عمل خیلی فاصله داریم....

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۴ ۱۹:۵۷

ینی جک j5 با 3 ستاره کیفی و 5 ستاره ایمنی غیراستاندارده بعد تیبا با 1 ستاره کیفی و ایمنی نامعلوم استاندارد!!! اینم از استانداردمون

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۵ ۰۸:۳۳

با سلام اولا اینها هیچ کدوم دیگه تولید نمیشه، یا اگر هم بشه با نام دیگری داره تولید میشه و خواهد شد، دوما با این اوصاف دیگه از این به بعد همه خودروها استاندارد خواهد بود؟ فکر میکنم مدیریت کشور با ارائه خبر دیگه دورش گذشته خدا روشکر