• چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 96100603350
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه یازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ششم دی ماه هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا مشروح گفت‌وگوهای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، اردکانیان وزیر نیرو و عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

برگزاری مانور امداد و نجات حوادث غیرمترقبه در تهران به‌زودی

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مردم توصیه کرد که هنگام وقوع زلزله در محدوده منازل خود باقی بمانند تا هم امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی با سرعت بیشتری انجام و هم از ایجاد فرصت برای دزدان جلوگیری شود. وی افزود: صداوسیما باید تلاش کند تا اطلاعات صحیحی در اختیار مردم قرار دهد؛ چرا که بیشترین ارتباط با مردم را این مجموعه دارد. همچنین مردم نیز باید هنگام وقوع زلزله ضمن حفظ آرامش و هوشیاری، در محدوده منازل خود حضور داشته باشند و از وارد شدن به خیابان‌ها بپرهیزند.

طرح تغییر فصل مدارس در حال بررسی است

سید محمد بطحایی  وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح تغییر فصل مدارس در حال بررسی است، گفت:‌ هنوز نمی‌توانم پاسخ قطعی برای اجرا و یا عدم اجرای این پیشنهاد عرض کنم اما در دستور کار هست و دارد بررسی می‌شود. وی افزود: این طرح در گذشته هم پیشینه‌ای داشته که پیشینه‌اش هم در گذشته نسبتاً موفق بود، اما پیشنهادهای جدیدی در یکی دو سال اخیر مطرح شده به ویژه در رابطه با آلودگی هوا که تغییر فصل مدارس  مورد بررسی قرار گرفته و در حال حاضر دارد سیر بررسی‌اش را طی می‌کند.

برگزاری جلسه روسای کمیسیون‌های مجلس با رئیس جمهور در هفته آینده

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هفته آینده جلسه روسای کمیسیون‌های مجلس با رئیس جمهور برگزار می‌شود. وی با اشاره به اینکه روسای کمیسیون‌های مجلس برای بیان نقطه نظرات خود مایلند با رئیس جمهور دیدار داشته باشند، اظهار کرد: احتمال قوی روز دوشنبه هفته آینده این جلسه تشکیل می‌شود.

رشد شاخص‌های اقتصادی علامتی بسیار خوب و امیدوارکننده است/ سفر روحانی به آذربایجان

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری از سفر حسن روحانی به جمهوری آذربایجان در اوایل سال ۹۷ خبر داد. وی با اشاره به جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه امروز هیات دولت، اظهار کرد: آقای نوبخت و رییس بانک مرکزی گزارش خوبی درباره شاخص‌های اقتصادی شش ماهه نخست امسال در جلسه امروز مطرح کردند.

دنبال ایمن‌سازی تاسیسات آب و برق در مقابل زلزله هستیم

اردکانیان وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو برنامه جدی برای ایمن‌سازی سیستم‌ها و تاسیسات آب و برق در مقابل زلزله دارد. وی با اشاره به اینکه کشور ما بر روی گسل قرار دارد و باید ما برای مقابله با زلزله به آمادگی برسیم، اظهار کرد: ما یک برنامه بلندمدت برای ایمن‌سازی تاسیسات آب و برق داریم. همچنین برنامه‌ای برای ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای نحوه رفتار درست در زمان وقوع بلایای طبیعی داریم.

رگ سفید در همان مدت اعلام شده مهار شد/صداوسیما فقط اخبار منفی پخش نکند

بیژن زنگنه وزیر نفت با بیان اینکه مهار فوران چاه رگ سفید طبق پیش بینی‌ها انجام شد، گفت: امیدوارم صداوسیما این کار بزرگ را درست منعکس کند و فقط اخبار منفی منتشر نکند. وی در پاسخ به سوال خبرنگار صداوسیما مبنی بر اینکه مهار چاه رگ سفید بیشتر از زمان اعلام دشه طول کشید، اظهار کرد: مدت زمان مهار چاه بیشتر از زمان مطرح شده نبود و چاه رگ سفید در همان شصت روزی که اعلام کردیم خاموش شد.

 با صرفه جویی در مصرف آب، حق‌آبه محیط زیست خوزستان تامین می‌شود

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در خوزستان آب کافی وجود دارد، گفت: ما باید در مصرف آب در این استان صرفه جویی کنیم تا بتوانیم حق‌آبه محیط زیست این استان را بدهیم. وی درباره موضوع انتقال آب از خوزستان اظهار کرد: موضوع انتقال آب جزو مسئولیت‌های وزارت نیرو است و ما فقط به لحاظ زیست محیطی در این زمینه اعلام نظر می‌کنیم. اکنون خوزستان مشکل ریزگرد و خشک شدن تالابها را دارد و کارون قدرت پالایش خود را از دست داده است.

همچنین  در جلسه امروز هیات وزیران که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، سید شهاب الدین چاوشی به عنوان استاندار سمنان منصوب شد و رییس جمهور نیز توصیه‌های را به استاندار جدید سمنان مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha