• چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96100603428
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ششم دی ماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ششم دی ماه

بازسازی قنوات و احداث سدهای انتقال آب برای مقابله با کم آبی، تصویب طرح حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، ادامه بررسی لایحه حمایت از معلولان در مجلس، پاسخ لاریجانی درباره تعطیلات آتی مجلس، مخالفت مجلس با تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران و... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) ششم دی ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز مجلس به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین را که دو فوریت آن روز یکشنبه هفته جاری تصویب شده بود، ادامه بررسی لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده بوشهر درباره تعطیلات آتی مجلس گفت: تعطیلات آتی مجلس تعطیلی نیست بلکه سرکشی به حوزه انتخابیه و انتقال مشکلات مناطق مختلف کشور به مجلس است.

وی همچنین در پی تذکرات نمایندگان افزود: نمایندگان فقط هفته آینده به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و هفته بعد از آن کمیسیون های تخصصی در ایام بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق صبح و بعد از ظهر جلسه خواهند داشت.

علی مطهری نیز  در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی سال آینده کمتر شده است اظهار کرد: بودجه فرهنگی نسبت به سال‌های قبل کمتر شده و ۰.۶ درصد کل بودجه عمومی در نظر گرفته شده البته کارهای فرهنگی خیلی به بودجه بستگی ندارد.

ناطقین امروز مجلس

سروش: دولت روحانی از تجربیات موفق خاتمی استفاده کند

حاتمیان: دولتمردان و علما به جنگ با ربا بروند

بابایی: هدف از انتقال سفارت آمریکا به قدس سنجش غیرت مسلمانان است

گودرزی: لایحه بودجه باید به نفع محرومان جامعه باشد

برزگر: لایحه بودجه باید هدفدار باشد

***

ادامه بررسی لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت

در جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند حقوق و مزایای ۵۰ درصد شاغلان دارای فرزند با معلولیت خیلی شدید را از پرداخت مالیات معاف کنند.

همچنین مجلس شورای اسلامی  دولت را مکلف کرد کمک هزینه معیشت معلولان بسیار شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل مزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کنند.

در ادامه مجلس با  کاهش ۱۰ ساعتی ساعت کار شاغلان دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید موافقت کرد و با تصویب نمایندگان ترکیب کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولان مشخص شد.

***

سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز از رسیدگی به لایحه بودجه ۹۷ در صحن علنی در هفته اول بهمن ماه خبر داد. علی اصغر یوسف نژاد گفت: لایحه بودجه با چهار پنج چالش بزرگ مثل حذف ۳۴ میلیون یارانه بگیر، افزایش قیمت حاملهای انرژی و برخی از عوارض و مالیات‌ها، بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی، نرخ ارز، بازار سرمایه، اوراق مشارکت و اشتغال روبرو است که قطعا در روند بررسی در کمیسیون تلفیق این چالش‌ها تا حد ممکن اصلاح خوهد شد.

با ۲۰۷ رای موافق و بدون رای مخالف و ممتنع طرح حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در مجلس تصویب شد و لاریجانی پس از رأی مجلس به طرح حمایت از فلسطین گفت: اقدام طراحی شده رئیس جمهور آمریکا توطئه ای برای دنبال کردن روند سازش آبکی و لطمه زدن به فلسطین بود.

اخطارها و تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

لاریجانی در پاسخ به حاجی دلیگانی: کمیسیون تلفیق از افزایش درآمدها جلوگیری می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی: انتخاب افراد عضو تلفیق کمیسیون کشاورزی قانونی بوده است

کبیری: اسامی افراد بازنشسته شاغل در دستگاه‌های دولتی اعلام شود

نیکزادی پناه: رییس‌جمهور کارشناسانی را برای بازسازی کامل خرابی‌های بم اعزام کند

داداشی: افزایش قیمت تخم‌مرغ کار مافیای وارداتی است/دولتمردان نفس‌شان از جای گرم بلند می‌شود

نماینده اردبیل: انتقال آب ارس فاقد مجوز قانونی است

نماینده خاش: افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی و قطع یارانه‌ها ظلم مضاعف به مردم است

بیگدلی: صندوق محصولات کشاورزی موقع بازپرداخت هیچ تعهدی را عملی نمی‌کند

هشدار یک نماینده درباره تبعات انتقال آب از سمیرم

بختیار: افزایش قیمت کالاهای اساسی به مردم فشار وارد کرده است

انتقاد نماینده بروجن از تاخیر در بهره‌برداری از پروژه بن - بروجن

***

در جلسه علنی امروز همچنین با رای مجلس دولت مکلف به انجام بازسازی قنوات و احداث سدهای انتقال آب برای مقابله با کم آبی شد و نمایندگان با درخواست ۲۴ نفر از نمایندگان مجلس که پس از گذشت ۲۸ سال از پایان جنگ تحمیلی به فکر ایجادوزارت امور شهدا و ایثارگران افتاده بودند با اکثریت قاطع مخالفت کرد.

همچنین یک عضو هیئت رییسه مجلس طرح اصلاح قانون نحوه نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور را اعلام وصول کرد و مجلس شورای اسلامی دو لایحه دولت را به دلیل درخواست استرداد به دولت برگرداند.

در پایان اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان درباره وضعیت شهابی و خزعلی و توقف تولید پراید را قرائت کرد و مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که جلسه علنی بعدی مجلس یکشنبه ۲۴ دی ماه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha