• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96102614023
  • خبرنگار : 71290

کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

رئیس مجلس عراق: کشورهای اسلامی مسئله فلسطین را در اولویت خود قرار دهند

رئیس مجلس عراق تاکید کرد: نباید مسئله فلسطین را فراموش کنیم بلکه باید آن را در صدر اولویت خود قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق، در سیزدهمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سخنانی ابتدا حادثه نفتکش ایرانی را تسلیت گفت و اظهار کرد: در حال حاضر در شرایط فوق العاده‌ای در سطح بین‌المللی و منطقه ای هستیم و تشکیل این اجلاس نشان می دهدکه علاقه مشترکی بین کشورهای اسلامی برای مقابله با چالش‌های بین‌المللی وجود دارد.

وی افزود: باید تمام امکانات خود را بسیج کنیم و از تمام منابع طبیعی و انسانی برای تحقق آرمان‌های ملت‌های مسلمان استفاده کنیم.

رئیس مجلس عراق با بیان اینکه تحولات منطقه را پیگیری می کنیم، گفت: ملت‌های ما خونها و اشکهای بسیاری ریخته‌اند و امروز به آینده و پیشرفت اقتصادی و سیاسی و آزادی و عدالت چشم دوخته‌اند.

وی تصریح کرد: کشور عراق هم اکنون در روزهای پیروزی و جشن براندازی تروریستهای داعش و آزادی سرزمینهایش قرار دارد و با روحیه ملی‌گرایی آماده انتخابات پارلمانی می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در تلاش هستیم که مردم به خانه‌های خود برگردند و این کار بسیار دشوار است که با لطف خدا ممکن می شود و کسانی هم که به ما کمک کردند قابل تقدیر هستند.

رئیس مجلس عراق اظهار کرد: جهان پیرامون ما به طور شتابنده‌ای از ما می خواهد تلاشهای مضاعفی را هب کار ببریم برای مقابله با چالشهایی که وجود دارد. دیگر نمی توان در انتظار ماند. باید روابط کشورهای اسلامی را برقرار کنیم و براساس برابری و احترام متقابل امروز امت ما به دنبال خاموش کردن آتش فتنه برای ایجاد سازش و برقراری مصالحه در منطقه هستند.

الجبوری ادامه داد: چالشهای مدرنی که جهان اسلام با آن روبرو است نیاز دارد که همبستگی برای حل وفصل آنها مورد توجه قرار گیرد و درگیری هایی که در سوریه و یمن اتفاق می افتد باید اینها در منطقه ما متوقف شود و سازمان ملل باید مسئولیت کامل خود را به عهده گیرد.

رئیس مجلس عراق خاطر نشان کرد: روسای پارلمان های اسلامی باید به هماهنگی و رایزنی‌ نیروهای بین‌المللی برای یافتن راه‌حلهای ریشه‌ای به منظور به ثبات رسیدن منطقه ادامه دهند که دهه‌ها است که در آتش جنگ می سوزد.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین چالش‌های موجود در جهان اسلام سرگرم کردن ما به بحران‌های سیاسی است.

الجبوری در پایان تاکید کرد: ما نباید مسئله فلسطین را  فراموش کنیم بلکه باید آن را در صدر توجهات و اولویت‌های خود قرار دهیم بعد از اینکه آمریکا چنین اقدامی را در مورد قدس انجام داد، ضرورت دارد که طرح‌ها و اقدامات قاطعی را در پیش بگیریم و ما به عنوان نمایندگان کشورهای اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم و حمایت خود را از مسجد الاقصی سایر مکان‌های اسلامی ادامه می دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha