• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96111709617
  • خبرنگار : 71290

خالد قدومی: قراردادن نام هنیه در لیست‌ تحریم‌ها به معنای اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است

خالد قدومی: قراردادن نام هنیه در لیست‌ تحریم‌ها به معنای اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان این که اقدام آمریکا برای قراردادن نام هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در لیست تحریم‌ها به معنای اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است،‌ گفت: کشورهای جهان و سازمان‌های جهانی اگر به دنبال صلح و امنیت در منطقه هستند باید در مقابل تصمیم‌های احمقانه دولت آمریکا بایستند.

خالد قدومی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در قراردادن نام اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در لیست تحریم‌ها اظهار کرد:‌ این اعلان در چارچوب سیاست آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی است و در سپتامبر گذشته نیز متأسفانه دولت آمریکا نام برخی از مجاهدین،  مبارزین و شخصیت‌های ملی که نزد ملت فلسطین محبوبیت زیادی دارند مانند یحیی سنوار و فتحی حماد را در لیست سیاه قرار دادند و امروز نیز نام اسماعیل هنیه را به این لیست اضافه کردند.

وی تصریح کرد: براساس نظرسنجی کشورهای غربی اسماعیل هنیه محبوب ترین شخصیت نزد ملت فلسطین است، او نخست وزیر سابق ما و یک شخصیت ملی است که تلاش‌های فراوانی برای ملت فلسطین کرده است.

نماینده جنبش حماس در تهران همچنین بیان کرد: از سوی دیگر این اظهارات احمقانه آمریکا به معنای اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است. جنبش حماس یک جنبش حاشیه‌ای نیست بلکه نماینده واقعی ملت فلسطین در تمام زمینه‌های مقاومت، جهاد و سیاست دیپلماسی واجتماعی است و در انتخابات 2006 جنبش حماس بیشترین رای را از سوی ملت فلسطین کسب کرد و دولت را تشکیل داد.

قدومی در ادامه گفت:‌ در این جا یک سوال مطرح می‌کنیم و آن این است که چرا دولت آمریکا به طور آشکار و علنی از اسرائیل طرفداری می‌کند؟ ما در جنبش حماس بر این باوریم که این تصمیم ظالمانه و قبل از آن در چند ماه پیش تصمیمی که در رابطه با انتقال سفارت آمریکا بود و همچنین اظهارات پنس نماینده آمریکا در کنست نشان دهنده طرفداری و حمایت آشکار دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و موضع آنها است.

وی افزود: آنها در تصمیمات‌شان آزاد هستند و ما نیز در واکنش‌های‌مان آزاد خواهیم بود، قبل از این نیز اعلام کردیم که آمریکا در رابطه با قضیه فلسطین طرف عادلی نیست و نگاه عادلانه‌ای ندارد و موضع دولت آمریکا نه تنها موضع کشورهای غربی، اروپایی و آمریکایی نیست بلکه موضع ملت آمریکا هم نیست و در تضاد با رویکرد کشورهای منطقه است، بنابرین این تصمیم به معنای اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است و کشورهای جهان و سازمان‌های جهانی اگر به دنبال صلح و امنیت در منطقه هستند باید در مقابل تصمیم‌های احمقانه دولت بی پروای آمریکا بایستند .

نماینده جنبش حماس در تهران همچنین درباره درخواست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای نقش میانجی‌گری آلمان و فرانسه برای حل نزاع خاورمیانه میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها گفت: ما از همه میانجی‌گری‌هایی که حقوق حقه ملت فلسطین را مراعات کند،‌ استقبال می‌کنیم و ملت فلسطین مثل همه ملت‌ها خواهان زندگی در صلح و آرامش است.

قدومی بیان کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ وجه خواهان صلح نیست و این مساله را سالیان متمادی از تجربه ما با این رژیم، به خوبی نشان می‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه میانجی‌گیری‌هایی که تا این لحظه صورت گرفته، تماما منافع رژیم صهیونیستی را مورد توجه و تاکید قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha