• جمعه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96121809750
  • خبرنگار : 71234

با اشاره به نامه احمدی‌نژاد به رهبری؛

ذوالنور: احمدی‌نژاد شخصیتی متزلزل دارد

ذوالنور: احمدی‌نژاد شخصیتی متزلزل دارد

یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: احمدی‌نژاد شخصیت متزلزل، کذاب و غیرثابت خود را نشان داد؛ چراکه اگر سر سوزنی دین داشت و به قانون معتقد بود، از انتخاباتی که اعتقادی به آزاد بودن آن ندارد، کنار می‌رفت.

 حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نامه اخبر احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری افزود: حالا چه شده که او دنبال برگزاری انتخابات سالم است، ‌چرا وقتی که خودش در قدرت بود و مسئولیت انتخابات را داشت، انتخابات را سالم می‌دانست اما حالا که خودش نیامده حرف‌های دیگری می‌زند.

وی با تاکید بر این‌که «باید ملاک همه در تایید صلاحیت ها در انتخابات ریاست جمهوری نظر شورای نگهبان باشد»، گفت که « شورای نگهبان در آن زمان سندی به دستش نرسید که بخواهد احمدی‌نژاد را رد صلاحیت کند» و مدعی شد: درباره خاتمی نیز همین اتفاق افتاد. شورای نگهبان دلایل محکمه‌پسندی نداشت که به مستند آن خاتمی را ردصلاحیت نماید. اعضای شورای نگهبان آن زمان اتفاق آرا معتقد بودند که خاتمی صلاحیت ریاست جمهوری در دوره دوم را ندارد اما معتقد بودند که تایید نکردن او بحرانی را برای کشور درست می‌کرد یعنی تایید خاتمی بد بود و تایید نکردنش برای کشور بدتر.

وی با بیان این‌که «چنین شرایطی برای احمدی‌نژاد حاکم نبود» در عین حال گفت: اگر رییس‌جمهور منتخب را در دوره دوم رد صلاحیت کنند مشکل و ضعف قانونی برای ادامه کار ایجاد می‌شد چون شورای نگهبان باید ناظر به وضع موجود نظر دهد. اگر بخواهد رییس‌جمهور مستقر را ردصلاحیت کند عملا ادامه کارش در هشت ماه باقیمانده تا تحویل به دوره بعدی معنایی نخواهد داشت. از طرف دیگر شورای نگهبان نمی‌تواند بر اساس آینده نظر دهد. اگر قرار باشد رییس‌جمهوری برکنار شود باید او را عزل کنند.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: از طرف دیگر در شرایط کنونی هیچ مجلسی رییس‌جمهوری را خلع نمی‌کند و زمینه آن وجود ندارد. تشخیص شورای نگهبان نیز برای مجلس حجت نیست. برای استیضاح رییس‌جمهور آحاد نمایندگان یعنی دو سوم آن‌ها باید به این نتیجه برسند که هیچ وقت این اتفاق در مجلس رخ نمی‌هد. با این تفسیر چرا باید وارد عرصه‌ای شد که جامعه را دچار مشکل می‌کند و راه قانونی هم ندارد.

وی ابراز امیدواری از این‌که «با ایجاد همتی قانون اساسی و ایرادات آن اصلاح شود» گفت که در حال بررسی ابهامات و ایرادات قانون اساسی است تا اگر زمینه اصلاح باشد، این کار اتفاق بیفتد.

وی در پایان با تاکید بر این‌که «از منتقدان احمدی‌نژاد هستم» گفت: سابقه این انتقادات به سال سوم دوره اول ریاست جمهوری او برمی‌گردد و همواره انتقاداتم را بدون پرده و روتوش بیان کرده‌ام.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۸ ۱۰:۱۴

عجبا برو حودتو تو آینه ببین

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۸ ۲۲:۵۲

نظر اين چنيني زشت است در شان ايراني نيست منعكس نكنيد

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۸ ۱۰:۵۷

ساعت خواب آقای خوش خواب

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۸ ۲۲:۴۲

اينگونه نظر دادن شايسه نيست ساعت يعني چه ؟ اقاي خوش خواب يعني چه؟ در جايى ديگر فردي ديگر خخخخخخخخخخ ابي گاو كش اين زشتي هارا كنار بگذاريد تميز جواب بدهيد.

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۸ ۱۴:۳۸

خخخخخخخخخخخخ

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۸ ۲۲:۴۷

چرا ايسنا اينجور اظهار نظر هاي بي محتوي و تمسخر را منعكس ميكن ؟

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۸ ۱۴:۴۷

با سلام عرض ادب خدمت مجتبی ذوالنور مردم خیلی سختی‌ها را تحمل می‌کنند. دکتر برمی‌گردد. درود بر احمدی‌نژاد...

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۸ ۱۴:۵۰

راست میگویند باد آورده را باد میبرد !!!

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۸ ۱۷:۵۴

ولله ما نفهمیدیم تعریف های چند سال قبل ات را باور کنیم یا بد وبیراه های الانت را؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۸ ۱۸:۲۲

حجت الاسلام ذوالنوز فرمودند احمدي نژاد اگر سر سوزني دين داشت ........ يعنى ندارد خيلي ها با ايشان هم عقيده هستند چه بايد كرد ايشان عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هستند رييس محترم قضائى هم چه كند؟

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۸ ۲۱:۲۷

متاسفانه برخی از دوستان فکر میکنن که هر کس در طول عمرش از یه شخصی حمایت کنه باید تا اخر عمرش حمایتشو از او آدم ادامه بده...