• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97050904799
  • خبرنگار : 71234

انصاری:

دولت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه می‌تواند درباره ترمیم کابینه تکلیفش را بداند

دولت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه می‌تواند درباره ترمیم کابینه تکلیفش را بداند

معاون رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه «با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت می‌تواند در ترمیم کابینه و معرفی وزرای جدید تکلیف خود را بهتر بداند»، گفت که در حال حاضر صندوق‌های بازنشستگی ۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه می‌گیرند تا حقوق و مستمری اعضای خود را بدهند.

به گزارش ایسنا، جمشید انصاری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی دو فوریت لایحه تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی و کار و تعاون، گفت: امروز در تمام دنیا در حوزه کارآفرینی، ایجاد اشتغال، تنظیم روابط، مناسبات کار و توانمندسازی نیروی کار کشور مسئولیت‌های مشخصی قائل هستند تا بتوانند در حوزه رفاه و تامین اجتماعی پاسخگوی نیازهای مردم باشند.

وی افزود: امروز همه قبول دارند که از شش ابرچالش فعلی، سه ابرچالش در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که این شامل اشتغال و ایجاد ظرفیت‌های شغلی برای سه میلیون نیروی جوان می‌شود. باید از نیروی کار صیانت کرد و از توانمندی‌های آنها بهره گرفت.

وی ادامه داد: ما در بحث رفاه و تامین اجتماعی چالش بزرگی داریم، امروز صندوق‌های بازنشستگی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه می‌گیرند تا حقوق و مستمری اعضای خود را بدهند و در کنار آن حدود ۳۵ درصد از منابع مالی در بخش رفاهی به صورت یارانه هزینه می‌شود. اینها همه چالش‌های بزرگی است که در این وزارتخانه وجود دارد.

وی تاکید کرد که ما باید برای ارتقا، برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ای داشته باشیم. باید هر چه سریعتر در حوزه تفکیک این وزارتخانه تصمیم‌گیری شود تا دولت بتواند در موضوع ترمیم کابینه و معرفی وزرای جدید تکلیف خود را بهتر بداند.

انصاری در پایان گفت که دولت درخواست یک فوریت ندارد چون فکر می‌کند باید هر چه سریعتر این کار تعیین تکلیف شود. اگر مجلس مخالف است به دو فوریت رای دهد و در زمان بررسی جزئیات مخالفت خود را بیان کند.

در ادامه مهرداد لاهوتی به عنوان اولین مخالف دو فوریت این لایحه، گفت: دولت تا چه وقت می‌خواهد به دنبال تفکیک وزارتخانه‌ها باشد آن هم در شرایطی که مردم با این وضعیت اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: دولت طبق برنامه توسعه باید کوچک شود نه اینکه شاهد باشیم از بودجه حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی، ۲۷۶ هزار میلیارد تومان آن امسال صرف بودجه جاری شود.

هادی قوامی نماینده اسفراین نیز به عنوان اولین موافق، گفت:‌ این موضوع مهمی است که نمایندگان باید از بعد کارشناسی به آن توجه داشته باشند تا بتوان مشکل اشتغال را رفع کرد.

جهانبخش محبی‌نیا نماینده میاندوآب به عنوان آخرین مخالف این لایحه، گفت:‌ وضعیت مسکن، سکه و ارز خوش‌بینی را از مردم گرفته است، اکنون مجلس باید وارد بررسی وضعیت اقتصادی شود که در حال فروپاشی است. دلار به ۱۱ هزار تومان رسیده است و مردم می‌پرسند که در این وضعیت تفکیک وزارتخانه‌ها چه اولویتی دارد.

وی افزود: برای بیکاری و اصلاح روابط بین‌الملل و حقوق شهروندی اولویت بگذارید، اینکه مجلس در جایگاه خودش باشد و به فکر مردم باشد. مرگ بر افرادی که زندگی را بر مردم حرام کردند.

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار به عنوان آخرین موافق، گفت: در کشورهای بزرگ وزارت اشتغال وجود دارد تا مشکل بیکاری را حل کنند چه برسد به کشور ما که مشکل اشتغال بیداد می‌کند. با تفکیک این وزارتخانه می‌توان امید داشت که شاهد حل معضل بیکاری باشیم.

به گزارش ایسنا، بعد از بحث و بررسی، نمایندگان با دو فوریت لایحه تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی و کار و تعاون مخالفت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha