• دوشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۱:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97110703601
  • خبرنگار : 71290

شیخ الاسلام در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد

پشتیبانی همیشگی ایران از محور مقاومت

پشتیبانی همیشگی ایران از محور مقاومت

سفیر پیشین ایران در سوریه با بیان این‌که دیدگاه افکار عمومی اروپا نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر کرده و حتی کالاهای تولید شده در شهرک‌ها را خریداری نمی‌کنند، اظهار کرد: ایران همواره از مقاومت پشتیبانی کرده در حالی که پیش از انقلاب اسلامی این‌گونه نبود.

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط فعلی رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی وقتی ایجاد شد نه تنها فلسطین را اشغال کرد بلکه درصدد بود تا موقعیت خود را حتی به لحاظ جغرافیایی گسترش دهد و گسترش هم پیدا کرد، روی پرچم خود نیز علامت از نیل تا فرات را ترسیم کرده بود. در واقع در سال ۱۹۸۲ پیشروی کرد و تا بیروت آمد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۸ یک کمربند امنیتی را ایجاد کرده و پیشروی‌هایی را انجام داده بود، تمام نیروهای نظامی انگلیس، فرانسه و ایتالیا بسیار قوی به بیروت آمدند و اعضای ساف (سازمان آزادی بخش فلسطین) را سوار کشتی کرده به تونس فرستادند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین بیان کرد: اما اکنون باید دید اسرائیل در کجا قرار دارد، اسرائیلی که قرار بود از نیل تا فرات باشد در اثر مقاومت عقب نشینی کرد، از غزه، از کمربند امنیتی، از بیروت و … عقب نشینی کرد، درواقع عقب رانده شد، اکنون هم به دور خود دیوار می‌کشد که این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

شیخ الاسلام تصریح کرد: زمانی ارتش رژیم صهیونیستی معروف به ارتش شکست ناپذیر بود اما از سال ۱۹۸۲ به این سمت همواره این ارتش شکست خورده که در جنگ‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۶، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و در این اواخر نیز در سال ۲۰۱۸ شاهد بودیم که دو روز بیش‌تر طول نکشید و تسلیم شدند.

وی یادآور شد: در یک زمانی رژیم صهیونیستی در ذهنیت افکار عمومی اروپا مظلوم بود اما بعد از جنگ در سال ۲۰۰۰ دیدگاه مردم اروپا تغییر کرده و این نگاه را ندارد و معتقدند که اسرائیل رژیم کودک‌کش است و فلسطینی‌ها مظلوم هستند، حتی حاضر نیستند کالاهایی که در شهرک‌های صهیونیست‌ها تولید می‌شود خریداری کنند. اعتقاد دارند این سرزمین‌ها اشغالی و غیرقانونی است به همین دلیل کالاهای تولید شده را خریداری نمی‌کنند و اسرائیل را مجبور می‌کنند تا محل تولید هر کالا را درج کند.

سفیر پیشین ایران در سوریه در پایان اظهار کرد: این تلاش‌ها با پشتیبانی ایران از مقاومت به دست آمده در حالی که قبل از انقلاب اسلامی این‌گونه نبود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha