• سه‌شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98012007714
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده بندرعباس:

آمریکایی‌ها ترس خود را از اقتدار نظام به وضوح نشان دادند

آمریکایی‌ها ترس خود را از اقتدار نظام به وضوح نشان دادند

‌یک عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سپاه نماد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اقدام اخیر امریکا نشان داد که به وضوح از اقتدار روز افزون نیروهای ایرانی واهمه دارند.

‌به گزارش ایسنا، حسین هاشمی تختی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت سید الشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و همچنین تبریک مناسبت های روز پاسدار و روز جانباز، اظهار داشت: عملکرد نظام طی سال های اخیر در باب خنثی سازی نقشه های استکباری و ایادی آنها در منطقه که بارزترین آن تولد و پرورش داعش بود، به حدی آنها را عصبانی کرده که برای تحت فشار قرار دادن نظام به هر اقدامی از جمله قراردادن سپاه در لیست تروریستی دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه رفتار امریکا در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران، نشان از ترس و واهمه از اقتدار ما دارد، افزود: می توان در رفتار آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی ترس و دستپاچگی را مشاهده کرد.

هاشمی تختی ادامه داد: آمریکایی‌ها پس از شکست در تشکیل گروهک داعش و جنگ نیابتی با ایران این بار تلاش می‌کنند با تروریست خواندن سپاه فشارها را بر ایران تشدید کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اقدام دولت آمریکا، خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی است، افزود: این اقدام آمریکایی ها خلاف عرف دیپلماتیک و بی سابقه است، چرا که تاکنون سابقه نداشته که نهاد رسمی یک کشور به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود.

هاشمی تختی اضافه کرد: با این اقدام، اعتبار سیاست آمریکایی‌ها در برخورد با موضوع تروریسم بیش ‌از پیش نزد دیگر کشورها و افکار عمومی بین‌المللی به‌ویژه منطقه غرب آسیا خدشه‌دار می‌شود چرا که نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه علیه تروریسم به‌ ویژه گروه تکفیری داعش غیرقابل انکار است.

نماینده حوزه انتخابیه هرمزگان (ابوموسی، بندرعباس، حاجی‌آباد، خمیر و قشم) بیان کرد: مردم منطقه و دولت های مستقل جهان به خوبی می دانند که عامل شکست داعش در منطقه خاورمیانه حضور مستشاری سپاه در حمایت از مردم کشورهای عراق و سوریه بود.

وی اظهار کرد: شکست سیاست‌های منطقه ای ایالات متحده در منطقه خاورمیانه علاوه بر هزینه های مادی در داخل نیز فشارهای زیادی را در نزد افکار عمومی برای دولت این کشور و سیاست مدارانش رقم زده است و از همین روست که تمام تلاس خود را برای فشار وارد آوردن به ایران اسلامی به کار گرفته اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز همگان از جمله خود آمریکایی ها هم نیز بر نقش موثر و پر رنگ ایران در تامین امنیت منطقه خاورمیانه واقف هستند، افزود: ترامپ از این نکته غافل است که ایران در ۴۰ سال گذشته با انواع اقدامات خصمانه و جنگ طلبانه روبرو بوده و روز به روز بر اقتدارش افزوده شده است و خود آنها بخوبی به این درک رسیده اند که هیچ مسئله ای در خاورمیانه بدون حضور ایران حل نمی شود.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی لازم است دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در رابطه با این رفتار خلاف مقررات بین المللی دولت آمریکا اقدام متقابل را انجام دهد و نیروهای نظامی آمریکا در منطقه را در فهرست گروه‌های تروریستی از نظر جمهوری اسلامی ایران قرار دهد کما اینکه تصمیم شورای امنیت ملی نیز قاطعانه و بجاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha