• شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98031104563
  • خبرنگار : 90089

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

یاران امام(ره) و آحاد مردم نباید از زیر بار مسئولیت احیا و ترویج اندیشه‌های امام شانه خالی کنند

یاران امام(ره) و آحاد مردم نباید از زیر بار مسئولیت احیا و ترویج اندیشه‌های امام شانه خالی کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره نگران دنیاطلبی و هوای نفس مسئولان بودند، ایشان آلوده شدن مسئولان به این صفات را موجب وارد شدن آسیب به اصل انقلاب می‌دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب اظهار داشت: «وحدت کلمه» یکی از توصیه‌های همیشگی حضرت امام (ره) به مردم و مسئولان بود. اصرار امام بر وحدت کلمه نشان از عمق نگرانی ایشان از اختلاف مسئولان با مردم و مردم با مردم که شامل اقوام با اقوام و گروه‌های سیاسی با یکدیگر بود، می‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشتند مسئولان که عهده‌دار مسئولیتی می‌شوند گرفتار حُب دنیا و هوای نفس نشوند بلکه مسئولیت‌ها را برای ادای تکالیف دینی و ملی بپذیرند. امام از این جهت نیز همواره نگران آلوده شدن مسئولان به دنیاطلبی و هوای نفس بودند. ایشان معتقد بودند این آلودگی‌ها موجب وارد شدن آسیب به اصل انقلاب می‌شود.

وی ادامه داد: امام همواره نگران این مسئله بودند که کارگزاران نظام جمهوری اسلامی همانند مقامات رژیم پهلوی به کاخ‌نشینی روی بیاورند و بین سبک و سطح زندگی مسئولان با مردم شکاف ایجاد شود.

مازنی، قانونگرایی را از دیگر توصیه‌های امام خمینی (ره)، دانست و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی همواره مسئولان و مردم را به قانونگرایی دعوت می‌کردند. پایبندی ایشان به قانون تا حدی بود که حتی فردی در زمان حیات امام با اشاره به مصوبات شورای نگهبان به صراحت گفت «من قانون را قبول ندارم» که امام به تندی به ایشان گفت «تو غلط می‌کنی قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد». پایبندی مسئولان و مردم به قانون اساسی و سایر قوانین کشور معیار و شاخص حرکت در مسیر بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به جمله معروف «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد»، گفت: امام (ره) همواره اظهار نگرانی کرده و هشدار می‌دادند اگر مسئولان مراقب نباشند، ممکن است به انقلاب، خون شهدا و دستاوردهای ملت آسیب وارد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قطعاً مردم، شاگردان، پیروان و دوستداران بنیانگذار جمهوری اسلامی از فراموش شدن مکتب امام (ره) سود نخواهند برد، گفت: یاران امام در جناح‌های سیاسی و پست‌های سیاسی و غیرسیاسی از فراموش شدن دیدگاه‌های امام (ره) سود نمی‌برند بلکه مطمئناً افراد و جریان‌های سیاسی از این مسئله سود خواهند برد که نهضت امام خمینی (ره) باعث پیاده شدن آنها از قطار انقلاب شد. این افراد و جریان‌ها که نوعاً افراد دینی هستند اگر چه در ظاهر و در لفظ از اسلام و ارزش‌های اسلامی و ایران دم بزنند ولی به دلیل ضربه‌ای که در ابتدای انقلاب از امام دیدند، در پی تحریف یا به فراموشی سپردن دیدگاه‌ها و اندیشه‌های امام برآمدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، احیا و ترویج مکتب سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی را وظیفه یاران و شاگردان امام (ره) دانست و گفت: علاوه بر یاران و شاگردان امام (ره) آحاد مختلف مردم نیز نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت احیا و ترویج اندیشه امام شانه خالی کنند. خون‌های فراوانی برای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران ریخته شد تا این نظام سرپا بایستد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha